نیکان ماکو

دیدار فرماندار ماکو با والیان استانهای آغری و ایغدیر ترکیه

رضا محمدزاده | سه شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۰۳ ق.ظ

 

نیکان ماکو به نقل از سایت اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان ماکو ; ظهر امروز والیان استانهای آغری و ایغدیر ترکیه بهمراه  هیاتی متشکل از مسئولین ادارات ، تجار و بازرگانان این کشور جهت شرکت در پنجمین اجلاس توسعه همکاریهای اقتصادی استان آذربایجان غربی و استانهای مرزی ترکیه که قرار است روز های سه شنبه و چهارشنبه این هفته در شهرستان خوی برگزار شود ، از طریق مرز زمینی بازرگان وارد کشورمان شدند و با حضور در محل دفتر فرماندار ماکو ، با وی دیدار و گفتگو کردند.
فرماندار شهرستان ماکو در این دیدار ضمن عرض خیر مقدم به هیات کشور ترکیه جهت شرکت در اجلاس مذکور بر حسن همجواری و افزایش همکاری های اقتصادی و امنیتی با شهرهای مرزی ترکیه تاکید و ابراز امیدواری کرد : با افزایش همکاری های اقتصادی و امنیتی بتوان گامهای عملی ارزشمندی در جهت تحکیم وضعیت امنیتی و اقتصادی منطقه برداریم.
وی با اشاره به رابطه دیرینه بین دو کشور افزود : هم اکنون در سایه ارتباط خوب بین مسئولان دو سوی مرز آرامش و امنیت در مرزهای دو کشور در این منطقه برقرار بوده و فعالیتهای تجاری و اقتصادی در گمرکات بازرگان وگوربلاغ به نحو مطلوب صورت می گیرد .
" موسی اشین " والی آغری ترکیه هم در این دیدار از استقبال و مهمان نوازی مسئولان شهرستان تقدیر و اظهار داشت : وجود مشترکات قومی و مذهبی بین ایران و ترکیه در استحکام و گسترش روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور تاثیر بسزایی داشته است.
" داوود هانر " والی ایغدیر ترکیه نیز با تشکر مسئولان کشور جمهوری اسلامی ایران در برگزاری پنجمین اجلاس توسعه همکاریهای اقتصادی استان آذربایجان غربی و استانهای مرزی ترکیه افزایش ارتباطات اقتصادی و دیپلماتیک را در بهبود روابط بین دو کشور مهم ارزیابی کرد.
در پایان این دیدار هیات ترکیه ای با همراهی فرماندار ماکو در محل کاخ موزه باغچه جوق حضور یافتند و از بخش های مختلف این بنای تاریخی بازدید کردند.
لازم به توضیح است پنجمین اجلاس توسعه همکاریهای اقتصادی استان آذربایجان غربی و استانهای مرزی ترکیه با حضور استانداران استانهای آغری ، وان ، ایغدیر و حکاری از کشور ترکیه و استاندار آذربایجان غربی و فرمانداران شهرستانهای ارومیه ، ماکو ، خوی ، سلماس و چالدران از کشورمان برگزار و دو طرف در قالب سه کمیته : 1- سرمایه گذاری 2- حمل و نقل و ترانزیت 3- فرهنگی ، دانشگاهی و گردشگری به مذاکره خواهند پرداخت .
 
  • رضا محمدزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی