نیکان ماکو

نیکان ماکو :               

با هدف تسهیل و روان سازی امورات شهری مسائل و مشکلات  شهرداریهای منطقه آزاد ماکو بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ماکو، با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو، مدیر کل امور شهری و شوراهای اسلامی  استانداری آذربایجان غربی، رئیس گروه امور شوراهای وزارت کشور، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای ماکو، شوط، پلدشت، بازرگان و مرگنلر مسائل و مشکلات شهری این شهرها بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این جلسه اظهار کرد: تحویل زمین در مناطق آزاد تابع قوانین خاص خود است و املاکی که بدون هماهنگی سازمان منطقه آزاد واگذار شده، بایدعودت داده شود تا مشکلی پیش نیاید.

مهندس فروزان تصریح کرد: تصویب صورتجلسات شوراهای اسلامی بر عهده ماست و سازمان بنگاه خیریه نیست که مساعدت مالی نماید بلکه با وضع قوانین صدور مجوزهای لازم به شهرداریهای زمینه پیشرفت و توسعه عمران شهری را فراهم می‌نماید.

فروزان گفت: تعریض خیابان امام ماکو، احداث پارک بزرگ ماکو، کمک به احداث پل خلیل آباد در شهر شوط، احداث 2 کیلومتر از جاده ورودی شهر شوط، احداث پارک بانوان در شوط، کمک به خیابانهای مرگنلر، کمک به شهرداریهای بازرگان و پلدشت از مهم ترین برنامه های سازمان منطقه آزاد ماکو در سال 94 است.

وی افزود: از بدو شروع بکار در این سازمان با تعاملاتی که با شوراهای محترم داریم، مسئول دفتر شوط و اعضای برخی شوراهای شهرهای منطقه بعنوان مشاور و کمک کار سازمان فعالیت می کنند که نقش شایانی در پروژه های عمرانی و فرهنگی دارند.

فروزان از راه اندازی کمیسیون ماده 5 منطقه آزاد ماکو خبرداد و گفت: شهرداریهای منطقه با تاسیس سازمان همیاری شهرداریها از خام فروشی املاک و سایرخدمات شهری جلوگیری کنند. از سوی دیگر باید مبحث گردشگری در شهرهای منطقه آزاد جدی گرفته شود و سازمان نیز آماده همه گونه همکاری در این زمینه با سرمایه گذاران و شهرداریهاست.

مهندس علی داداش‌زاده مدیرکل امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تجلیل از فعالیتهای سازمان منطقه آزاد ماکو در حوزه شهری اظهار کرد: منطقه آزاد ماکو ظرفیت مهمی است و باید از این ظرفیت بیشترین بهره را برای توسعه و پیشرفت شهرهای منطقه گرفت.

داداش‌زاده گفت: سایر مناطق آزاد کشور بعلت وسعت کم، توسعه قابل ملاحظه  و مشکلات عدیده‌ای دارند ولی منطقه آزاد ماکو با وسعت بیشتری که نسبت به سایر مناطق آزاد کشور دارد، شاهد کمترین تداخل کاری بین سازمان و شهرداریهای منطقه است که این امر در سایه تدبیر و همکاریهای مستمر استاندار محترم آذربایجان غربی و مدیر عامل محترم صورت گرفته است.

شاه حسینی رئیس گروه امور شوراهای وزارت کشور هم در این جلسه با تجلیل از اقدامات سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار کرد: دیدگاه مثبت مدیر عامل محترم به مسائل شهری بزرگترین کمک به مجموعه شهرداریهاست.

وی گفت: شوراها و شهرداریها نهادهای مستقلی هستند و تعامل این مجموعه ها با سازمان منطقه آزاد ماکو عمران و آبادانی شهرهای منطقه را رقم می زند که می توان با استفاده از این ظرفیت طرح جامع شهرها بروز رسانی شده و روند توسعه را شتاب داد.

شاه حسینی افزود: وزارت کشور اختیارات فرمانداریها را به مناطق آزاد تفویض کرده و زمینهای قولنامه‌ای تابع شرایط خاص خود است و عدم صدور پروانه ساختمانی به زمینهای قولنامه ای را دیوان عدالت اداری لغو کرده است و قوانین شهرداری لازم الاجراست.

  • رضا محمدزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی