نیکان ماکو

سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریالی در بزرگترین منطقه آزاد کشور

رضا محمدزاده | چهارشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۱۲ ب.ظ

 

نیکان ماکو :

از زمان شروع بکار منطقه آزاد ماکو بصورت رسمی بیش از یک هزارو 468 میلیارد ریال در این منطقه سرمایه گذاری شده است .
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت : این سرمایه گذاریها مربوط به بخشهای صنایع ؛ انرژی ؛ و صنایع پایین دست معدنی است.
جلیلی با بیان اینکه امسال 15 مورد از درخواستهای سرمایه گذاری درطرحهای مختلف در منطقه آزاد ماکو مورد تایید و موافقت قرار گرفته است افزود : برای اجرای این طرحها سه هزارو 720 میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد .
وی با اشاره به اینکه این طرحها در زمینه های کشاورزی ؛ خدماتی و انبار داری هستند و گفت : یکی از سرمایه گذاریها در بخش احداث نیروگاه برق در این منطقه است که برای احداث این نیروگاه توسط سرمایه گذاران خارجی بیش از 90 میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد شد .
جلیلی از آغاز واگذاری زمین برای احداث طرحهای تولیدی جدید در شهرک صنعتی شماره دو ماکو خبر داد و گفت : در این شهرک که آماده سازی آن به پایان رسیده و در حال واگذاری است با یک واحد صنعتی تولید تریلی با یک هزارو 571 میلیارد ریال سرمایه گذاری قرار دادمنعقد شده است .
وی خاطر نشان ساخت: با اتمام و شروع بکار این طرح برای 500 نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد .
مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت : طرح مجتمع بزرگ پتروشیمی هم توسط بخش خصوصی در مرحله آخر صدور مجوز و عقد قراد داد قرار دارد  که با اتمام این طرح برای یک هزار نفر بصورت مستقیم در منطقه شغل ایجاد خواهد شد.
منطقه آزاد تجاری – صنعتی ماکو بعنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور مان در مساحتی بیش از 500 هزار هکتار، بعنوان هفتمین منطقه آزاد تجاری و اقتصادی کشور پس از مناطق آزاد کیش ، قشم ، چابهار، انزلی ، ارس ، اروند راه اندازی شده است .
این منطقه که در شمال آذربایجانغربی قرار گرفته از سال 90 فعالیت رسمی خود را شروع کرده است.

  • رضا محمدزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی