نیکان ماکو

اولین جشنواره ملی سنگ نوردی در منطقه آزادماکو برگزار می‌شود.

رضا محمدزاده | دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۴۹ ب.ظ

       نیکان ماکو:             

 

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ماکو، جواد اسماعیل‌زاده معاون فرهنگی،گردشگری و اجتماعی سازمان منطقه آزاد ماکو، در جلسه هماهنگی برگزاری اولین جشنواره ملی سنگ نوردی که با حضور مدیران سازمان منطقه آزاد ماکو، رئیس اداره ورزش و جوانان ماکو و رئیس هئیت کوهنوردی ماکو در دفتر معاونت فرهنگی برگزارشد، گفت: شهرستان ماکو به لحاظ کوهستانی بودن دارای پتانسیل بالا برای ورزش‌های کوهنوردی و صخره‌نوردی است.

وی با بیان اینکه اولین جشنواره سنگ نوردی با هدف شناساندن منطقه آزاد ماکو برای جذب گردشگر به این منطقه برگزار می شود، افزود: باحضور کوهنوردان 10 مسیر جدید در کوه قیه ماکو که دومین کلاهک سنگی در جهان است، بازگشایی خواهد شد که این اتفاق برای اولین بار در تاریخ شهر ماکو روی می‌دهد.

معاون فرهنگی،گردشگری و اجتماعی سازمان منطقه آزاد ماکو هدف دیگر این جشنواره را توسعه این رشته در منطقه آزاد ماکو عنوان و تصریح کرد: سعی می‌کنیم با برگزاری چنین جشنواره‌هایی گام مهمی در توسعه این رشته برداریم.

اسماعیل‌زاده زمان برگزاری این جشنواره را 4 مهرماه اعلام و خاطر نشان کرد: 4نفر صخره نورد از اولین روز جشنواره نسبت به ایجاد مسیرهای جدید اقدام می‌نمایند و 140 ورزشکار کوهنورد و صخره نورد نیز از هشتم مهرماه در این جشنواره حضور خواهند یافت.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنوراه صرفا" حوزه ورزش نیست بلکه قصد داریم این منطقه را از لحاظ پتانسیل گردشگری نیز معرفی نمایم.

معاون فرهنگی،گردشگری و اجتماعی سازمان منطقه آزاد ماکو از صدور کارت مربیگری کوهنوردی در این جشنواره خبر داد. 

در این جلسه مدیران روابط عمومی، ورزش، فرهنگی، گردشگری، پشتیبانی، رئیس اداره ورزش و جوانان و رئیس هئیت کوهنوردی ماکو نقطه نظرات خود برای برگزاری پربار این جشنواره ارائه کردند.

  • رضا محمدزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی