نیکان ماکو

منطقه آزاد ماکو پایگاه صادرات مجدد کالاهای اروپایی به روسیه می‌شود

رضا محمدزاده | چهارشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۴، ۰۲:۲۸ ب.ظ

نیکان ماکو:

 

به گزارش خبرنگار اعزامی اقتصادی خبرگزاری فارس به منطقه آزاد ماکو، اکبر نوبخت در جمع خبرنگاران به مزایای ایجاد بزرگ‌ترین پایانه صادراتی برای نخستین بار در کشور اشاره کرد و گفت: برای آنکه بتوانیم از موقعیت جغرافیایی منطقه آزاد ماکو که در مرز ترکیه و ورودی به کشور روسیه قرار گرفته است، استفاده کنیم، بزرگ‌ترین پایانه صادراتی در منطقه آزاد ماکو ایجاد شده است.

وی درمورد مشخصات این پایانه صادراتی گفت: این پایانه به مساحت 12 هکتار با هزینه‌ای بالغ بر 25 میلیارد تومان در فاز اول ایجاد شده که در دو فاز دیگر نیز تا 100 میلیارد تومان هزینه در برخواهد داشت.

به گفته مدیرکل گمرک و تسهیل صادرات منطقه آزاد ماکو از آنجایی که روسیه پس از تشدید تحریم‌هایش تمام درهای وارداتی خود را به روی کالاهای اروپایی بسته است، ما می‌توانیم از این ظرفیت برای صادرات این کالاها استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال میلادی جدید ورود کالاهای ترکیه به‌عنوان پنجمین صادرکننده کالا به روسیه ممنوع خواهد شد که ما می‌توانیم از تمام این ظرفیت‌ها استفاده کرده و با فرآوری و بسته‌بندی مجدد کالاهای اروپایی و ترکیه در منطقه آزاد ماکو، زمینه‌ای برای درآمد و ایجاد اشتغال فراهم کنیم.

نوبخت گفت: این برای نخستین بار است که یک پایانه صادراتی به‌طور 24 ساعته فعالیت خواهد کرد و مجهز به دوربین‌های مداربسته و برج‌های نوری برای کنترل دقیق و امنیت کالاهای صادراتی خواهد بود.

نوبخت با اشاره به اینکه در گذشته بسیاری از کالاهای صادراتی از جمله محصولات کشاورزی به‌دلیل صف‌های چند روزه در پشت مرز بازرگان فاسد می‌شدند، خاطرنشان کرد: اما از این به بعد صادرکنندگان می‌توانند در صورت بروز چنین مشکلی کالای خود را در پایانه صادراتی تخلیه و بارگیری کنند تا از بروز چنین مسئله‌ای جلوگیری شود.

وی به این نکته هم اشاره کرد که در فازهای دوم و سوم پایانه صادراتی در نظر داریم تا شهرک لجستیک، انبارداری و حتی مکانی برای جانمایی شرکت‌های حمل‌ونقل ایجاد شود تا تمام کارها به سرعت در این منطقه انجام شود.

  • رضا محمدزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی