نیکان ماکو

جمعیت هلال احمر چهار کمپ اسکان در ماکو و بازرگان دایر کرد

رضا محمدزاده | پنجشنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۶، ۰۳:۲۹ ب.ظ

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: استقبال مسافران نوروزی از منطقه آزاد تجاری ماکو موجب شد تا برای امدادرسانی در حوادث احتمالی و به جهت رفاه حال مسافران، چهار کمپ اسکان در شهرهای ماکو و بازرگان راه اندازی کنیم.

نیکان ماکو به نقل از آوای آزاد آذربایجان، حسن محمودی اصل زاده، در حاشیه بازدید از پست های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمپ های اسکان ایجاد شده دارای ظرفیت اسکان ۴۰۰ نفر در شبانه ‌روز است که در چهار نقطه شهری در ماکو و بازرگان راه‌اندازی کرده ایم.

82470839-71495843

وی اظهار کرد: به علت وجود منطقه آزاد تجاری ماکو، بازارچه مرزی این منطقه و سفر خیل عظیمی از هموطنان به این شهرستان، اهمیت و حساسیت پست مسافران نوروزی بازارچه مرزی دو چندان شده است.
وی اضافه کرد: در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی استان ۲۴ پایگاه ثابت، موقت و سیار، ۲۰ پست ایمنی و سلامت ۱۲ ساعته، سه پست ایمنی و سلامت ۲۴ ساعته، ۱۹خیمه نماز، ۱۹ ایستگاه سلامت و ۱۸ فضای دوست دار کودک در آذربایجان غربی راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: همچنین ۵۰۴ دستگاه آمبولانس، ۲۹۴ دستگاه خودروی نجات، ۴۲۰ دستگاه خودروی امدادی و ۱۰ فروند چرخ‌ بال را در قالب سه هزار و ۴۴۴ نفر نجات گر، امدادگر تخصصی و عوامل امدادی در طرح های نوروزی در استان به کارگرفته شده اند.
وی بیان کرد: کمک به کاهش تلفات تصادفات در جاده ‌های استان، کاهش زمان طلایی ارائه خدمات پیش بیمارستانی در تصادف، ارتقای سطح کیفی خدمات هلال‌احمر و افزایش رضایتمندی مراجعان و خدمات گیرندگان از اهداف اصلی برنامه‌های هلال احمر آذربایجان غربی در نوروز ۹۶ است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی راه‌اندازی پویش‌های ملی توسط جمعیت هلال‌احمر را یک نقطه مثبت و عامل بازدارنده حوادث ترافیکی دانست و افزود: از مسافران تقاضا می کنیم با رعایت اصول رانندگی در جاده‌ها و نقاط حادثه‌خیز از بروز تصادفات و تلفات جاده‌ای جلوگیری کنند.
هدف اصلی از اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی آگاه‌سازی جهت پیشگیری از وقوع سوانح و حوادث است و ساختار این طرح دارای چهار بخش سلامت‌ محور (ارائه نکات بهداشتی و کنترل فشارخون)، ایمنی محور (کمپین ملی نه به تصادفات جاده‌ای و اطلاع‌رسانی در خصوص بهبود رفتارهای ترافیکی و محورهای پرخطر) و فرهنگی و اطلاع‌رسانی (توزیع نقشه شهرها و راهنمایی مسافران) است.
رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروزی ۹۶ در آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفندماه جاری با رژه تیم‌های واکنش سریع هلال‌احمر استان در ارومیه آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین ۹۶ ادامه دارد.

  • رضا محمدزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی