نیکان ماکو

۶۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

پیام تبریک رئیس شورای اسلامی شهر ماکو بمناسبت اعیاد شعبانیه

رضا محمدزاده | پنجشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۸:۴۳ ب.ظ

ماه شعبان  در شمار شریف‌ترین ایّام سال قرار دارد که نه تنها خود شریف است، بلکه بستر ولادت ولیّ مطلق الهی، حضرت بقیةالله (ع) نیز هست.

آغاز این ماه پرفضیلت که مزین است به ولادت سه اختر تابناک ولایت و امامت حضرت امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع) و حضرت امام سجاد (ع)، را به همه مسلمانان جهان، به ویژه پاسداران اسلام که با پرچمداری آرمان های اباعبدالله (ع) تفسیرگر راه آن امام هستند، تبریک و تهنیت عرض می کنم.

 

                                                مهدی احمدی

 

                                  رئیس شورای اسلامی شهر ماکو

  • رضا محمدزاده

پیام تبریک رئیس شورای اسلامی شهرستان ماکو بمناسبت اعیاد شعبانیه

رضا محمدزاده | پنجشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۸:۴۱ ب.ظ

میلاد با سعادت آموزگار عشق حضرت حسین بن علی (ع)، معلم ایثار و فداکاری، حضرت اباالفضل العباس (ع)، زینت عبادت کنندگان حضرت سجاد (ع) و همچنین نور چشم عرشیان و فرشیان حضرت مهدی موعود (عج) را پیشگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تمامی مسلمانان و شیعیان جهان تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

 

                     احمد ولیزاده

رئیس شورای اسلامی شهرستان ماکو

  • رضا محمدزاده

  • رضا محمدزاده
رئیس جمهور در نشست خبری ‌مطرح کرد
اختصاص 965 میلیارد تومان برای 32 طرح در آذربایجان شرقی/ اختصاص 517 میلیون دلار فایناس برای خط دوم قطار شهری

رئیس جمهور از اختصاص 965 میلیارد تومان برای 32 طرح ملی و استانی در آذربایجان‌ شرقی که در سال 94 و 95 اختصاص می‌یابد خبر داد و گفت: برای خط دوم قطار شهری تبریز 517 میلیون دلار فایناس خارجی در نظر گرفته شد.

            
خبرگزاری فارس: اختصاص 965 میلیارد تومان برای 32 طرح در آذربایجان شرقی/ اختصاص 517 میلیون دلار فایناس برای خط دوم قطار شهری 
               

نیکان ماکو به نقل از  خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دقایقی پیش در نشست خبری پایانی هفدهمین سفر کاروان تدبیر و امید حضور یافت و طبق برنامه قبلی به پنج سئوال خبرنگاران پاسخ گفت.

رئیس جمهور در بخش ابتدایی سخنان خود افزود: آذربایجان شرقی و تبریز را باید خانه مشروطه بدانیم، در عین حال امیدوارم سفر پرخیر و برکتی برای مردم عزیز و دلاور استان آذربایجان شرقی باشد.

* پایان زیرسازی راه‌آهن تبریز - میانه در سال 95

وی افزود: زیرسازی راه‌آهن تبریز ـ میانه در سال‌های 94 و 95 به‌ پایان می‌رسد، البته به‌ دنبال تکمیل این مسیر نیز هستیم که در توسعه استان بسیار مؤثر است.

رئیس جمهور تاکید کرد: آزادراه تبریز به سهند طی 2 سال آینده با 50 میلیارد تومان اعتبار اجرا می‌شود.

روحانی اضافه کرد: بزرگراه تبریز ـ مرز بازرگان فرصتی بزرگ برای توسعه آذربایجان شرقی است.

*آزادراه تبریز – بازرگان ،تبریز را به ترکیه متصل می‌کند

رئیس جمهور با اشاره به پروژه‌های صورت گرفته در سفر دولت به آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: یکی از این پروژه‌های مهم آزادراه تبریز – بازرگان است که 65 درصد آن توسط سرمایه‌گذار ترکیه‌ای و بخشی دیگر نیز توسط دولت صورت می‌گیرد که تبریز را به ترکیه متصل می‌کند و می‌تواند آغازی برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ باشد؛ همچنین زمینه‌ای برای اطمینان‌دهی به بخش‌های دیگر برای سرمایه‌گذاری است.

روحانی از تکمیل آزادراه تبریز به شهر سهند در آینده نزدیک خبر داد و ادامه داد: 50 میلیارد تومان اعتبار برای این آزادراه نیاز است که مصوب شد و در زمینه آبرسانی و تصفیه فاضلاب پروژه‌های زیادی بود که تا سال 94 و 95 به اتمام خواهد رسید و در زمینه الگوی جدید کشت و صرفه‌جویی کارهایی انجام خواهد شد.

* ساخت 4 بیمارستان در استان آذربایجان شرقی

رئیس جمهور تأکید کرد: در زمینه سلامت تصمیم گرفته شد که چهار بیمارستان ساخته یا تکمیل شود و طرح‌های متعددی در زمینه فعال شدن صنعت و معدن وجود دارد و از نظر اعتبارات مختلف 3 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: بسیاری از طرح‌های صنعتی در سال‌های گذشته به خاطر شرایط خاص غیرفعال بودند و امروز با تلاش همه مدیران رونقی را در استان شاهد هستیم و یکی از این پروژه‌ها تولید خط شیشه بود که توسط بخش خصوصی انجام شد و من اینجا از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنم و قول شرایط مساعد و آرامش بازار را می‌دهم.

روحانی متذکر شد: در مسیر رونق اقتصادی قرار داشته و در مسیر سیاسی نیز در تعامل با جهان هستیم و اگر آنها زیاده‌خواهی نکنند این مذاکرات می‌تواند در زمان مشخص به ثمر بنشیند.

* تبریز شهری معروف در جهان است

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت حفظ و حراست از ساختمان‌های قدیمی و میراث فرهنگی تأکید کرد و عنوان داشت: خوشبختانه خانه‌های قدیمی زیادی در تبریز وجود دارد که باید خریداری، تعمیر و حفظ شود.

روحانی بیان داشت: تبریز شهری معروف در جهان است که باید آثار تاریخی آن حفظ شود و مردم دنیا با مردم تبریز و سوابق مبارزاتی، سیاسی و علمی آشنا و این منطقه به دیگران معرفی دقیق شود که افتخاری برای همه ماست.

* پاسخ روحانی در مورد دو وعده‌ داده شده به مردم آذربایجان شرقی

رئیس جمهور با اشاره به دو وعده خود به مردم تبریز و آذربایجان، گفت: در زمینه دریاچه ارومیه و نیز ایجاد مرکزی برای فرهنگ و ادب این منطقه قول‌هایی داده بودیم که خوشبختانه در مورد دریاچه ارومیه تثبیت شرایط رخ داده است که این امر حاصل تلاش دولت و نزول رحمت الهی بود.

وی بیان کرد: امیدواریم با تحقق وعده‌ها شاهد توسعه در استان باشیم و از اینجا از بابت عدم حضور در شهرستان‌ها از مردم عذرخواهی می‌کنم که در میان آنها حاضر نشدم اما وزرا در این شهرها حضور یافتند و بنده نیز گزارش اجمالی آنها را مطالعه کرده‌ام و به صورت کامل‌تر نیز مطالعه خواهم کرد.

رئیس جمهور با اشاره به استعداد آذربایجان‌شرقی در امر جذب گردشگر، گفت: امکان واگذاری محل‌های تاریخی برای افراد با مراعات چارچوب‌های لازم امکان دارد که به صورت بلندمدت صورت گیرد و این کار آغاز شده و از نظر اعتبارات نیز می‌توانیم به آنها کمک کنیم.

وی بیان کرد: برخی آثار تاریخی مهم وجود دارد که دولت باید از آنها حراست کرده و سرمایه‌گذاری کند، تبریز به عنوان یک شهر با جذبه تاریخی برای کشور و خارج از کشور دارای اهمیت است.

* اهمیت دانشگاه تاریخی ربع رشیدی

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت دانشگاه تاریخی ربع رشیدی، گفت: احیای این منطقه مورد توجه دولت بوده و از طرف استانداری آذربایجان‌شرقی در این مورد توجه کافی وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به هجمه تاریخی کشور در طول صدها سال گذشته، اظهار کرد: امروز آگاهی مردم ما باید به حدی برسد که جلوی هجمه‌ها ایستادگی کند، باید نسل جوان ما تقویت شود و در برابر این هجمه‌ها بایستد.

روحانی، مردم آذربایجان‌شرقی را مردمی آگاه خواند و گفت: مردم تبریز و آذربایجان از گذشته در برابر بیگانگان ایستادگی کرده و  در برابر آنان مقاوم و موفق بوده‌اند و با کمک روحانیون و بزرگان در این زمینه موفق خواهیم بود.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به مشکل واگذاری واحدهای صنعتی دولت به بخش خصوصی، افزود: هدف از واگذاری‌ها که براساس اصل 44 صورت گرفت رونق و تغییر مدیریت‌ها از دولت به بخش خصوصی بود که در اجرای این قانون تخلفاتی صورت گرفته و در مباحث استان نیز یکی از مباحث همین مسئله بود که بخشی از این امر باید در داخل استان صورت گیرد.

این مسئول تبیین کرد: امروز نیز در مورد چند واحد صحبت صورت گرفت و دنبال حل مسئله هستیم و این مشکل تنها مشکل آذربایجان‌شرقی و تبریز نیست، در کل  کشور این مشکل کم و بیش وجود دارد، اما در تبریز صنایع خاصی وجود دارد که حساسیت امر را بیشتر می‌کند.

روحانی تصریح کرد: در تبریز صنایعی مانند فرش دارای اهمیت خاصی است و از دیگر صنایع معدن است که با توجه به مسائل زیست محیطی باید تغییراتی در قوانین صورت گیرد تا امکان سرمایه‌گذاری در معادن توسعه یابد.

وی با اشاره به همجواری آذربایجان‌شرقی با کشورهای حوزه قفقاز نیز گفت: تبریز می‌تواند امکان همکاری و توسعه روابط تجاری و اقتصادی با این کشورهای همجوار را داشته باشد و سلسله جلسات در سطوح مختلف برگزار می‌شود.

* همکاری مشترک ایران و جمهوری آذربایجان

رئیس جمهور در پایان اشاره کرد: در مورد ترکیه و جمهوری آذربایجان جلساتی با حضور دولت دو طرف و بخش خصوصی برگزار شده و زمینه برای همکاری مشترک میان ایران و کشورهای همجوار به وجود آمده است و یکی از اهداف ما دستیابی به زمینه‌ای است که بتوانیم در زمینه‌های مختلف روابط نزدیک‌تری ایجاد کنیم و اقتصاد مکمل با کشورهای همسایه ایجاد کنیم و آثار این روابط را مشاهده کنیم.

  • رضا محمدزاده

                        

هتل قدیم رامسر  
                      
                                معاون ایرانگردی و جهانگردی در ارومیه:                                                         

اماکن اقامتی شرکت ایرانگردی در آذربایجان غربی نوسازی می‌شود                            

نیکان ماکو : معاون توسعه اقتصادی شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی از نوسازی تعدادی از مراکز اقامتی این شرکت در آذربایجان  غربی  خبرداد.

 سینا سپهری امروز در دیدار با استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: فعالیت‌ها و اقدامات شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی بر دو اصل توسعه صنعت گردشگری و ارائه بهترین خدمات به مسافران استوار است.

وی گفت: شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی، دارای 60 مجموعه هتلی و اقامتی با ظرفیت 1600 اتاق، در نقاط مختلف کشور است.

سپهری تصریح کرد: این شرکت در آذربایجان غربی نیز در شهرستان‌های ارومیه، خوی و ماکو دارای مجموعه اقامتی است.

وی با تشریح برخی از برنامه‌های برنامه‌های آتی این شرکت گفت: نوسازی و توسعه برخی از مجموعه‌های اقامتی شرکت در نقاط مختلف کشور و همچنین در استان آذربایجان غربی در دستور کار قرار دارد.

در این دیدار استاندار آذربایجان غربی نیز اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری و گسترش اماکن اقامتی و رفاهی برای خدمات دهی به مسافران بویژه در مناطقی مثل ماکو، یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین اولویت‌های ما در استان است و از حضور و فعالیت سرمایه گذاران در این حوزه استقبال می‌کنیم.

قربانعلی سعادت تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری مسئولان استانی و بخش خصوصی به ایجاد امکانات جدید و توسعه صنعت گردشگری در استان بویژه در شهر‌ها و مناطق مسافرپذیر که فاقد امکانات مناسب اقامتی و رفاهی هستند، بپردازیم.

استاندار آذربایجان‌غربی از شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی، خواست نوسازی مجموعه‌های اقامتی این شرکت در استان را در دستور کار خود قرار دهد.تسنیم

  • رضا محمدزاده

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

راه اندازی دروازه واحد صادراتی در مرزهای رسمی کشور ضروری است

        نیکان ماکو - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه صادرات کشور گفت: راه اندازی دروازه واحد صادراتی در مرزهای رسمی کشور ضروری است و می تواند در بهبود و تسهیل صادرات تاثیرگذار باشد.

        

            

ولی الله افخمی راد روز پنجشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان غربی افزود: روشی که در واردات و صادرات مرزها وجود دارد پایدار نیست و در این خصوص نیازمند برنامه ریزی بلند مدت و هماهنگ در مرکز هستیم.
وی بر وجود دروازه و مدیریت واحد در مرزها تاکید کرد و گفت: باید زمینه های انجام این اقدام در نقاط مختلف کشور فراهم شود.
وی اظهار کرد: نبود مدیریت واحد که باید توسط گمرک در مرزها صورت گیرد یکی از مشکلات موجود است که با عملیاتی شدن آن قدمی به سوی تمرکز امور مدیریتی در مرزها برداشته می شود .
استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: در برخی موارد تجار ترک اقدام به خرید کالا و اقلام خود از کشورمان می کنند و این صادرات به صورت رسمی از مرزها صورت نمی گیرد که این موارد نیازمند راه حل و سیاست های متمرکز است.
قربانعلی سعادت بر لزوم مدیریت واحد در مرزها تاکید کرد و افزود: هر چند دستورالعمل مدیریت واحد ابلاغ شده ولی نقص هایی دارد که امیدواریم مرتفع شوند.
وی با اشاره به تصویب خرید دو دستگاه x -ray برای گمرک بازرگان و تمرچین و عقد قرارداد و تفاهم نامه با شرکت هندی برای راه اندازی این دستگاه ها اظهار کرد: با وجود پیگیری های مکرر از مرکز، نتیجه ای در راستای اقدام در این خصوص نگرفته ایم.
آذربایجان غربی یکی  از استان های مرزی کشور است که بیش از 960 کیلیومتر مرز مشترک با سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری خودمختار نخجوان دارد.
این استان تنها پایانه زمینی صادراتی از ایران به کشورهای اروپایی محسوب می شود و نقش بسزایی در توسعه تجارت خارجی به ویژه صادرات ایفا می کند.
بهره مندی از وجود 9 گمرک و پنج بازارچه مرزی و همچنین منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو از ظرفیت های بزرگ و مهم تجارت خارجی آذربایجان غربی به شمار می رود.
بازرگان، پلدشت، رازی، سرو، تمرچین از جمله مرزهای رسمی آذربایجان غربی به شمار می روند.

  • رضا محمدزاده

  • رضا محمدزاده

رئیس جدید اداره راه و شهرسازی ماکو معرفی شد.

رضا محمدزاده | پنجشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۱:۰۷ ب.ظ

نیکان ماکو : صبح امروز رئیس جدید اداره راه و شهرسازی ماکو با حضور مهندس " محبت خواه " مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی و معاونین این اداره کل در محل دفتر فرماندار ماکو معرفی شد.
فرماندار ماکو با تقدیر از زحمات و تلاشهای چندین ساله مهندس " باقرزاده " رئیس سابق اداره راه و شهرسازی ماکو و تبریک انتصاب مهندس " اکبری پور " رئیس جدید این اداره ، بر هماهنگی و تعامل ایشان با سایر مسئولین ادارات شهرستان تاکید کرد.
مهندس " محبت خواه " مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی هم گزارشی در خصوص روند پیشرفت فیزیکی پروژه های در دست اجرا و اعتبارات تخصیصی آنها ارائه داد.
در پایان این دیدار مهندس " اکبری پور " بعنوان رئیس جدید اداره راه و شهرسازی ماکو معرفی و از تلاشهای مهندس " باقرزاده " تقدیر شد.
  • رضا محمدزاده

برگزاری اولین دوره مسابقات پل ماکارونی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو

رضا محمدزاده | پنجشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۱:۰۴ ب.ظ

نیکان ماکو : اولین دوره مسابقات پل ماکارونی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو با شرکت 85 نفر از دانشجویان رشته عمران و معماری در دو رشته مقاومت و زیبایی  برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو ; مهندس شهرام شریفی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو و مدیر اجرایی مسابقه  پل های ماکارونی در این خصوص این مسابقه گفت : در اولین دوره مسابقات پل ماکارونی 17 تیم از دانشجویان همین دانشگاه و ورودی سال های مختلف شرکت کرده اند.
شریفی افزود: هدف از برگزاری مسابقات سازه های ماکارونی این است که دانشجویان آموزه های علمی خود به مرحله عمل آورده و و در واقع آنچه را که در درس های خود در رشته عمران و معماری آموخته اند در یک المان کوچک پیاده کنند و با آزمایش کردن و دیدن آنچه آموخته اند به صورت عملی، لذت ببرند.
عضو کادر اجرایی مسابقات پل های ماکارونی تصریح کرد: داوری مسابقه توسط سه نفر ازاستادان عمران و معماری  صورت می گیرد که وزن کشی در خصوص این سازه ها صورت می گیرد که ملاک در انتخاب برگزیدگان این مسابقات، راندمان سازه ها ، نسبت بار به وزن ، زیبایی کیفیت اتصالات و انوع ایده  است.
وی اعلام کرد: از تقسیم وزن سازه بر وزنی که می تواند تحمل کند، راندمان به دست می آید که در این مسابقه نیز این موضوع مدنظر ماست؛ ممکن است پل ماکارونی سنگین باشد و وزن زیادی را نیز تحمل کند ولی این مهم نیست بلکه راندمانی که به ما می دهد اهمیت دارد و هر گروهی که راندمان سازه اش بیشتر باشد، برنده این مسابقات خواهد بود.
ایشان با اشاره به اینکه سازه ها براساس درس تحلیل سازه ها و طراحی آن با نرم افزار هایی مثل Sap 2000 طراحی شده اند تاکید نمودند که این اولین و آخرین مسابقه نخواهد بود و سعی خواهیم کرد گروهی را برای مسابقات کشوری و خارج از کشور آماده کنیم
لازم به توضیح است ، در پایان این مسابقه نفرات برگزیده در  دو رشته مقاومت و زیبایی توسط داوران مجرب انتخاب شدند و طبق برنامه ریزیهای انجام شده در یک مراسم رسمی از آنان قدردانی  به عمل خواهد آمد.
 

 

  • رضا محمدزاده

مسابقه دوستانه والیبال گرامیداشت فتح خرمشهر

رضا محمدزاده | چهارشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۰۳ ب.ظ

               ارومیه                      ماکو

یکشنبه :94.3.3

سالن : شهید محرم زاده

ساعت: 3.30 بعد از ظهر

  • رضا محمدزاده