نیکان ماکو

۱۳۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

علی‌پور مطرح کرد:

رضا محمدزاده | يكشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۴۰ ب.ظ
                            
 سرمایه‌گذاری 3 میلیارد دلاری در انتظار جواب مثبت وزارت نفت                
                                
                

 

نیکان ماکو :

محمد علی‌پور درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره عدم توسعه مناطق آزاد در کشور خاطرنشان کرد: دولت نباید با ایجاد بروکراسی مسیر توسعه بخش خصوصی در کشور را محدود کند،زیرا این امر به معنای نادیده گرفتن شرایط  توسعه اقتصادی کشورمان تمام می‌شود.

نماینده مردم ماکو درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بروکراسی اداری در مناطق آزاد توجیه منطقی ندارد،گفت:چرا باید سرمایه گذاران برای کمک به تولید کشور در پیچ و خم اداری کشور اسیر باشند.

 

دولت سکان سیاست‌گذاری درتولید و اقتصاد را برعهده دارد

وی ادامه داد:برای ورود بخش خصوصی به عرصه‌های تولید و اشتغال باید بسترهای این حضور توسط ارگان و وزارتخانه‌های دولتی فراهم شود.

علی پور،افزود:باتوجه به اینکه دولت سکان سیاست گذاری در تولید و اقتصاد را برعهده دارد،اما متاسفانه دربرخی از ادارات سیاست بروکراسی حاکم  است که این امر مشکلاتی را در راستایی هدفمند شدن بخش خصوصی بوجود آورده است.

 

نیروی انسانی،مدیریت کارآمد و حذف بروکراسی اداری سه عامل مهم در موفقیت مناطق آزاد

وی تصریح کرد:اگربخواهیم  شاهد حضور پرقدرت سرمایه گذران بویژه در مناطق آزاد در کشور باشیم؛ باید بسترهای  فعالیت بخش خصوصی به نحو کارشناسی شده ای مهیا شود.

علی پور،یاد آورشد:درمناطق آزاد کشور سه عامل نیروی انسانی،مدیریت کارآمد و حذف بروکراسی اداری  در راستای استفاده از ظرفیت های  تولید ثروت  در بخش خصوصی اهمیتی خاص و ویژه ای دارد که به همین علت باید برای کاهش نرخ بیکاری، این مقولات لحاظ شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری درماکو در انتظار جواب مثبت وزارت نفت است،تاکید کرد:متاسفانه در مناطق آزاد کشور سرمایه گذار حتی برای تامین خوراک پتروشیمی نیز دربحران بروکراسی اداری فرومی رود.

  • رضا محمدزاده

عضو هیئت مدیره منطقه آزاد ماکو :

رضا محمدزاده | يكشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۵۱ ب.ظ
                               

            

میرزایی                        
                                                                                       

پیشرفت فیزیکی فرودگاه منطقه آزاد ماکو به ۹۵ درصد رسید                            

نیکان ماکو : عضو هیئت مدیره منطقه آزاد تجاری ماکو گفت: پیشرفت فیزیکی فرودگاه منطقه آزاد ماکو به ۹۵ درصد رسیده و تا اواخر تیر ماه تحویل سازمان هواپیمایی کشور می‌شود.                            

حجت‌الاسلام محمد میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی فرودگاه منطقه آزاد ماکو به 95 درصد رسیده و تا اواخر تیر ماه تحویل سازمان هواپیمایی کشور می‌شود و در این باره پروازها نیز از شهریور ماه آغاز می‌شود.

عضو هیئت مدیره منطقه آزاد تجاری ماکو گفت: کارهای مربوط به برج مراقبت و باند فرودگاه منطقه آزاد ماکو به اتمام رسیده و هم‌اینک سالن مسافربری آن در حال اتمام است.

میرزایی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 100 میلیارد تومان برای راه‌اندازی منطقه آزاد ماکو هزینه شده است افزود: اولویت پروازهای داخلی با تهران و اولویت پروازهای خارجی با توجه به نزدیکی کشور ترکیه با این کشور است.

عضو هیئت مدیره منطقه آزاد تجاری ماکو با تاکید بر اینکه هم‌اینک مهمترین پروژه از نظر سازمان منطقه آزاد ماکو اتمام پروژه فرودگاه است، بیان کرد: با راه‌اندازی فرودگاه منطقه آزاد ماکو شاهد روانه شدن سرمایه‌گذارن داخلی و خارجی به این منطقه می‌شویم.

  • رضا محمدزاده

جلسه ستاد اوقات فراغت منطقه آزاد با هدف فراهم نمودن تابستانی پربار و غنی‌تر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ماکو، با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو، امام جمعه شهرستان ماکو، معاونان و مدیران منطقه آزاد ماکو، مسئولان و مدیران ادارات و نهادهای مسئول در مسائل فرهنگی شهرستانهای ماکو، شوط و پلدشت در دفتر امام جمعه ماکو، ستاد اوقات فراغت منطقه آزاد ماکو تشکیل جلسه داد.

حسین فروزان، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این جلسه اظهار کرد: در مبحث اوقات فرات هزینه مهم نیست باید به دنبال نتیجه مطلوب از برگزاری این جلسات بود و از ارائه آمار کذب خودداری کرد؛ کیفیت کار مهم است و تابستان امسال باید متفاوت تر و پربارتر از سال‌های قبل  باشد.

فروزان تصریح کرد: برگزاری این جلسات ضروری است و در این زمینه از ظرفیت استانداریها باید بیشترین بهره را برد و این نگاه اصلاح شود که منطقه آزاد تمام اقدامات فرهنگی را تقبل کند؛ سازمان در اعزام کاروان راهیان نور و مرقد مطهر امام راحل  به تنهایی و با بهترین کیفیت وارد شد زیرا هرچه داریم از امام راحل و شهدا است.

فروزان گفت: مساجد بزرگترین ظرفیت برای شناسایی جوانان مستعد و انقلابی و معرفی به جامعه هستند و هزینه کردن در آموزش قرآن و مسائل فرهنگی هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای نسل‌های آینده است.

حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه شهرستان ماکو نیز در این جلسه با تجلیل از خدمات سازمان منطقه آزاد ماکو و سرمایه گذاری این سازمان در مسائل فرهنگی، گفت: می‌توان از طریق پتانسیل مساجد، جامعه را آسیب شناسی کرد و از درگیر شدن غیرمنطقی جوانان با تکنولوژی بشدت کاست.

امام جمعه ماکو تصریح کرد: این ستاد باید با برنامه‌ریزی بصورت کیفی در حد توان و با محوریت مسائل فرهنگی وارد عرصه شود و در این راه مشارکت مردم کارگشا خواهد بود.

رنجبری گفت: قرآن بعد از 37 سال که از عمر انقلاب می‌گذرد در جامعه مهجور است در قرائت قرآن مشکل داریم. فعالیتهای خوبی برای رفع این نقیصه شروع شده است که باید با تمام توان تقویت شود.

در این جلسه مسئولین ادارات و نهادهای شهرستانهای ماکو، شوط و پلدشت نقطه نظرات خود را بیان کردند و تصمیماتی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت اتخاذ شد.

  • رضا محمدزاده

فرماندار ماکو خبر داد:

رضا محمدزاده | يكشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۶ ب.ظ

 

اجرای طرح شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی زنان در ماکو

فرماندار ماکو از اجرای طرح شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان و خانواده در این شهرستان خبر داد.

            
خبرگزاری فارس: اجرای طرح شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی زنان در ماکو                

نیکان ماکو  :

شاهین علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده برای سال جاری در حوزه زنان، اظهار کرد: طرح شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان و خانواده در ماکو اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت محله‌محور اجرایی می‌شود، تصریح کرد: طرح شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان و خانواده در تمام محلات این شهرستان به منظور پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرایی می‌شود.

فرماندار ماکو با بیان اینکه این طرح در راستای ایمن‌سازی بانوان به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و آموزش زنان به عنوان محوریترین افراد در تربیت فرزندان اجرایی می‌شود، افزود: طرح مذکور نیمه نخست امسال اجرایی خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه در اجرای طرح شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان و خانواده گروه هدف تمام زنان ماکو هستند، اعلام کرد: در اجرای این طرح طوری برنامه‌ریزی شده تا تمام بانوان شاغل، محصل و خانه‌دار زیر پوشش طرح قرار گیرند.

علیزاده محل برگزاری طرح شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان و خانواده را مساجد، محلات، پایگاه‌های بسیج، دانشگاه و ادارات بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان روز به روز در حال افزایش است باید چنین برنامه‌ریزی‌ را برای حوزه زنان در نظر گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت جغرافیایی و همجواری ماکو با سایر کشورها لازم است تا در طول سال برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به ویژه در حوزه بانوان تشکیل و در این برنامه‌ها بانوان با مباحث و آسیب‌های اجتماعی بیشتر آشنا شوند.

  • رضا محمدزاده

تصاویر/نخستین سفره‌ افطار در حرم امام رضا(ع)

رضا محمدزاده | جمعه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۴۸ ق.ظ

نیکان ماکو:

افطار، اطعام و اکرام سنتی نیکو است که از دیرباز در فرهنگ مسلمانان وجود داشته است، در صحن هدایت حرم مطهر تعدادی از خادمان آقا در «طرح ضیافت اکرام رضوی» پذیرایی شایسته‌ای از میهمانان امام رضا(ع) دارند.
  • رضا محمدزاده

شروع طوفانی برزیل ماکو (قزبعلی) در مسابقات فوتسال جام رمضان

رضا محمدزاده | جمعه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۶ ق.ظ

  • رضا محمدزاده

مدیر کل جدید گمرک بازرگان معرفی شد

رضا محمدزاده | پنجشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۳۱ ب.ظ

نیکان ماکو :

به گزارش سایت اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان ماکو ; پیش از ظهر امروز در مراسمی مدیر کل جدید گمرک بازرگان با حضور " نادری " معاون فنی و امور گمرکی رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران ، فرماندار ، امام جمعه ،نماینده مردم ماکو ، شوط ، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی ، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو ، مسئولین ادارات و جمعی و از تجار و بازرگانان معرفی شد.
" نادری " معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در این مراسم به برنامه های گمرک ایران در سال جاری اشاره کرد و گفت : تکمیل سامانه اظهار از راه دورو اتصال آن به واحدهای نظارتی درون سازمان گمرک واجرای پنجره واحد مجازی و فیزیکی در گمرک برای بهبود فضای کسب وکار، ابلاغ اسکن نمودن کالا با ایکس ری برای پرهیز از بازرسی های مکرر کم کردن گمرکات اختصاصی از برنامه های جدید گمرک ایران در سال جاری است .
وی همچنین افزود :  آمادگی داریم در هر زمینه ای که برای گمرک  ایران مقدور باشد با منطقه آزاد ماکو همکاری نماییم .
محمد علی پور نماینده مردم شهرستانهای ماکو چالدران شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم بر راه اندازی سریع انبارهای عمومی برای تخلیه و بارگیری در مرز بازرگان ، شروع فعالیت شهرک صنعتی بر اساس قوانین منطقه آزاد ماکو و راه اندازی و ایجاد پایانه صادراتی در بازرگان تاکید کرد و گفت : لازم است مسئولان کمرک بر اساس قانون و با خوش رفتاری و سهل گیری با مردم برخورد نمایند .
حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه ماکو دیگر نیز در این مراسم راه اندازی مدیریت واحد در گمرک بازرگان ، ایجاد لاینهای جدید برای تسریع در ورود و خروج کامیونها از مرز بازرگان و یکسان سازی قوانین گمرک را از خواسته های اصلی مردم منطقه بر شمرد .
در ادامه این مراسم فروزان مدیر عامل منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه با کمک گمرک بازرگان  منطقه آزاد ماکو سریع تر رشد و توسعه خواهد یافت گفت : گمرک بازرگان به عنوان بزرگترین گمرک زمینی کشورنقش اساسی در رشد و توسعه این منطقه دارد .
وی با اشاره اینکه گمرگ بازرگان در طول هشت سال دفاع مقدس تمامی مایحتاج کشور را تامین می کرد خاطر نشان ساخت : در حال حاضر آمار بالای بیکاری جوانان برازنده این منطقه نیست .
وی همچنین به وضعیت نا مطلوب جاده ترانزیتی ماکو تبریز هم اشاره کرد و گفت : در حال حاضردر این جاده با عرض 11 متر سالانه بیش از 300 هزار دستگاه کامیون تردد میکند که لازم است احداث آزاد راه تبریز ماکو تسریع یابد .
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در پایان گفت : تلاش داریم با کمک و مساعدت مسئولان منطقه تا حد توان مسایل و مشکلات مردم را حل و فصل نماییم .
در پایان این مراسم توحید آذربد به عنوان مدیر کل جدید گمرک بازرگان معرفی و از تلاشهای علیرضا عباسپور مدیر کل سابق تقدیر شد .
  • رضا محمدزاده

یک روز ،یک ساعت با ورزش ماکو

رضا محمدزاده | چهارشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۳۳ ب.ظ

  • رضا محمدزاده

نیکان ماکو :               

با هدف تسهیل و روان سازی امورات شهری مسائل و مشکلات  شهرداریهای منطقه آزاد ماکو بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ماکو، با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو، مدیر کل امور شهری و شوراهای اسلامی  استانداری آذربایجان غربی، رئیس گروه امور شوراهای وزارت کشور، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای ماکو، شوط، پلدشت، بازرگان و مرگنلر مسائل و مشکلات شهری این شهرها بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این جلسه اظهار کرد: تحویل زمین در مناطق آزاد تابع قوانین خاص خود است و املاکی که بدون هماهنگی سازمان منطقه آزاد واگذار شده، بایدعودت داده شود تا مشکلی پیش نیاید.

مهندس فروزان تصریح کرد: تصویب صورتجلسات شوراهای اسلامی بر عهده ماست و سازمان بنگاه خیریه نیست که مساعدت مالی نماید بلکه با وضع قوانین صدور مجوزهای لازم به شهرداریهای زمینه پیشرفت و توسعه عمران شهری را فراهم می‌نماید.

فروزان گفت: تعریض خیابان امام ماکو، احداث پارک بزرگ ماکو، کمک به احداث پل خلیل آباد در شهر شوط، احداث 2 کیلومتر از جاده ورودی شهر شوط، احداث پارک بانوان در شوط، کمک به خیابانهای مرگنلر، کمک به شهرداریهای بازرگان و پلدشت از مهم ترین برنامه های سازمان منطقه آزاد ماکو در سال 94 است.

وی افزود: از بدو شروع بکار در این سازمان با تعاملاتی که با شوراهای محترم داریم، مسئول دفتر شوط و اعضای برخی شوراهای شهرهای منطقه بعنوان مشاور و کمک کار سازمان فعالیت می کنند که نقش شایانی در پروژه های عمرانی و فرهنگی دارند.

فروزان از راه اندازی کمیسیون ماده 5 منطقه آزاد ماکو خبرداد و گفت: شهرداریهای منطقه با تاسیس سازمان همیاری شهرداریها از خام فروشی املاک و سایرخدمات شهری جلوگیری کنند. از سوی دیگر باید مبحث گردشگری در شهرهای منطقه آزاد جدی گرفته شود و سازمان نیز آماده همه گونه همکاری در این زمینه با سرمایه گذاران و شهرداریهاست.

مهندس علی داداش‌زاده مدیرکل امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تجلیل از فعالیتهای سازمان منطقه آزاد ماکو در حوزه شهری اظهار کرد: منطقه آزاد ماکو ظرفیت مهمی است و باید از این ظرفیت بیشترین بهره را برای توسعه و پیشرفت شهرهای منطقه گرفت.

داداش‌زاده گفت: سایر مناطق آزاد کشور بعلت وسعت کم، توسعه قابل ملاحظه  و مشکلات عدیده‌ای دارند ولی منطقه آزاد ماکو با وسعت بیشتری که نسبت به سایر مناطق آزاد کشور دارد، شاهد کمترین تداخل کاری بین سازمان و شهرداریهای منطقه است که این امر در سایه تدبیر و همکاریهای مستمر استاندار محترم آذربایجان غربی و مدیر عامل محترم صورت گرفته است.

شاه حسینی رئیس گروه امور شوراهای وزارت کشور هم در این جلسه با تجلیل از اقدامات سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار کرد: دیدگاه مثبت مدیر عامل محترم به مسائل شهری بزرگترین کمک به مجموعه شهرداریهاست.

وی گفت: شوراها و شهرداریها نهادهای مستقلی هستند و تعامل این مجموعه ها با سازمان منطقه آزاد ماکو عمران و آبادانی شهرهای منطقه را رقم می زند که می توان با استفاده از این ظرفیت طرح جامع شهرها بروز رسانی شده و روند توسعه را شتاب داد.

شاه حسینی افزود: وزارت کشور اختیارات فرمانداریها را به مناطق آزاد تفویض کرده و زمینهای قولنامه‌ای تابع شرایط خاص خود است و عدم صدور پروانه ساختمانی به زمینهای قولنامه ای را دیوان عدالت اداری لغو کرده است و قوانین شهرداری لازم الاجراست.

  • رضا محمدزاده

تصفیه خانه فاضلاب ماکو در مدت 24 ماه به بهره برداری می رسد

رضا محمدزاده | چهارشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۳۶ ق.ظ
 
نیکان ماکو:
 
 
به گزارش سایت اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان ماکو ; " شاهین علیزاده " در حاشیه بازدید از عملیات احداث تصفیه خانه فاضلاب ماکو در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما با اعلام این مطلب گفت : تصفیه خانه فاضلاب ماکو در زمینی به مساحت 5 هکتار احداث می شود که کارگاه طرح تجهیز شده و عملیات فنس و حصار کشی آن آغاز شده است.
فرماندار ماکو اظهار امیدواری کرد در صورت تامین بموقع اعتبارات مورد نیاز این طرح در مدت 24 ماه به بهره برداری برسد.
" علیزاده " در خصوص لوله و شبکه گذاری داخل شهر ماکو نیز گفت : در داخل شهر ماکو 105 کیلومتر شبکه گذاری خواهد شد که تاکنون 31 کیلومتر آن انجام شده است.
لازم به توضیح است ، طرح تصفیه خانه فاضلاب ماکو در 6 کیلومتری شهر ماکو احداث خواهد شد.
  • رضا محمدزاده