نیکان ماکو

۲۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

ساخت مسکن برای خانواده های دارای حداقل دو معلول در ماکو

رضا محمدزاده | شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۵۶ ب.ظ

نیکان ماکو :

 

به گزارش سایت اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان ماکو ،جلسه راهبردی ساخت مسکن برای خانواده های دارای حداقل دو معلول تحت پوشش بهزیستی به ریاست سرکار خانم " قربانی " معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار و با حضور شهردار ماکو ، رئیس اداره بهزیستی و نماینده انجمن خیرین مسکن ساز استان در محل فرمانداری برگزار شد.
سرکار خانم " قربانی " معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار ماکو با تبریک دهه کرامت و فرا رسیدن هفته دولت ، هدف از برگزاری این جلسه را بررسی وضعیت و مشکلات مسکن خانواده های دارای دو معلول و ارائه راه حل به منظور تامین مسکن برای همه نیازمندان تحت پوشش عنوان کرد.
وی افزود : تامین مسکن برای معلولان باید جزو اصلی‌ترین اولویت‌های کاری بهزیستی قرار گیرد و در ساخت آنها ضمن طراحی‌های مناسب باید به محدودیت‌های فیزیکی معلولان  توجه داشته باشند.
" زینالپور رئیس اداره بهزیستی ماکو هم در این جلسه گفت :  در راستای جذب حداکثری تسهیلات ویژه برای خانواده های تحت پوشش و ساخت مسکن برای خانواده های دارای حداقل دو عضو معلول در سطح شهرستان نیاز به مساعدت ویژه دستگاههای اجرایی می باشد.
در ادامه این جلسه نماینده انجمن خیرین مسکن ساز استان ابراز امیدواری کرد با همت و تلاش مسئولین  و همکاری اداره بهزیستی مشکل مسکن معلولین شهرستان حل شود
  • رضا محمدزاده

تیم منتخب فوتبال ماکو میزبان را در هم شکست.

رضا محمدزاده | شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۲۱ ب.ظ

نیکان ماکو :

از سری مسابقات لیگ دسته یک استان آذربایجان غربی تیم منتخب ماکو میهمان تیم سلماس بود که با حضور فرماندار محترم سلماس برگزار گردید.

تک گل این مسابقه در دقیقه 65 با پاس گل بسیار زیبای محمد عبدالله زاده توسط یوسف نصیری به گل تبدیل شد.

سرمربیگری این تیم بر عهده مربی کاربلد و با اخلاق و بی ادعای ماکو آقای مهدی نجف نژاد با همکاری استاد  حمید صادقی  و فرهاد حیدرزاده  بود.

تیم ماکو با این برد حالا باید در مسابقه ای فینال گونه با تیم ارومیه که با دو امتیاز اختلاف با ماکو 9 امتیازی هست روز پنجشنبه در  تنها چمن ورزشی شهرمان از ساعت 18 به مصاف هم بروند.

  • رضا محمدزاده

نیکان ماکو :

جوانان پرافتخار دیروز فوتبال ماکو که حال در قالب تیم پیشکسوتان تمرین  نموده و مسابقه میدهد در دیداری دوستانه بر تیم ارومیه غلبه کرد.

نویسنده سطور که خود بارها از تمرینات این عزیزان گزارش تهیه کرده و شاهد سختکوشی این عزیزان از نزدیک بوده ،انصافا روحیه جوانمردی و احترام در بین این تیم زبانزد هست.

این عزیزان در دیداری دوستانه با دو گل مهدی تقی زاده بر تیم ارومیه غلبه کردند و یک گل نیز دریافت کردند.

 

  • رضا محمدزاده

امام جمعه ماکو:

رضا محمدزاده | جمعه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۲۰ ب.ظ

            

رنجبری ایوب ماکو                        
                                                                                 

مسئولان به سیاه‌نمایی دولت‌های پیشین اقدام نکنند

نیکان ماکو: امام جمعه ماکو گفت: مسئولان نباید به سیاه‌نمایی دولت‌های پیشین اقدام کرده و باید ضمن تکیه بر توان داخل و حمایت از تولید، مردم‌داری را در سرلوحه کار خود قرار دهند.                                                                         

 حجت‌الاسلام ایوب رنجبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماکو ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز مصداق عینی مجاهدت در راه خدا، شناخت نقشه‌های شوم استکبار جهانی است.

امام جمعه ماکو گفت: ایشان فرمودند، در شرایط کنونی نقشه دشمنان اسلام، ایجاد اختلاف بین دولتها و ملتها و نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان آنها است بنابراین باید دشمن‌شناسی خود را تقویت کنیم.

وی به روز جهانی مسجد اشاره کرده و تصریح کرد: بی‌تردید نقش مسجد در اسلام تنها محدود به انجام امور عبادی نیست بلکه مسجد محل خنثی‌سازی نقشه‌های دشمن، مرکز انقلاب و تداوم آن، کانون مشورت، تجلی‌گاه وحدت مسلمانان، مرکز تعیلم و تربیت، پایگاه نظامی و امر و نهی اسلامی و نیز پیوند دین و سیاست است.

رنجبری با اشاره به توان صنعت دفاعی کشورمان بیان کرد: در این باره باید صنعت دفاعی کشورمان را قدرتمندتر کرده و اجازه نفوذ دشمن به حریم دفاعی ایران را ندهیم.

امام جمعه ماکو با تبریک روز پزشک افزود: بی‌شک بهترین نعمت برای انسان سلامتی است و در این راه، پزشکان زحمات بسیاری را برای بیماران متحمل می‌شوند و با توجه به سیاست جدید وزارت بهداشت و درمان در طرح تحول نظام سلامت، امیدواریم در این حوزه شاهد برطرف شدن مشکلات باشیم.

رنجبری با تبریک هفته دولت و با بیان شاخصه‌های کارگزاران نظام اظهار داشت: مسئولان نظام باید از حالت دو قطبی بودن خارج شده و ضمن کار و مدیریت جهادی بتوانند در مقابل انتقادهای سازنده سعه‌صدر داشته باشند.

امام جمعه ماکو گفت: مسئولان نباید به سیاه‌نمایی دولت‌های پیشین اقدام کرده و از سوی دیگر باید با تکیه بر توان داخل و حمایت از تولید، مردم‌داری را در سرلوحه امور خود قرار دهند.

رنجبری تصریح کرد: گسترش عدالت، پرهیز از روحیه غرور و تکبر، ساده‌زیستی و عزل کارگزاران نالایق باید در دستور کار دولت و مسئولان امر قرار گیرد.تسنیم

  • رضا محمدزاده

ترکیه قول تامین امنیت مسافران و خودروهای ایرانی را داده است

رضا محمدزاده | جمعه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۱۷ ب.ظ

نیکان ماکو ـ مدیرکل امور مرزی وزارت کشور اعلام کرد: ترکیه قول تامین امنیت مسافران و خودروهای ایرانی را در جاده های مناطق شرقی آن کشور داده است.

     
            

مجید آقابابایی روز پنجشنبه در جریان سفر مدیران ارشد وزارت کشور به آذربایجان غربی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در روزهای اخیر در مجموع 9 حمله به خودروهای ایرانی در شرق ترکیه انجام شده که در جریان آن یک نفر از اتباع ایرانی کشته شده است. وی بیان کرد: در جریان این حمله ها چند خودروی ایرانی به طور کامل به آتش کشیده شد و برخی خودروها نیز آسیب جدی دیدند. وی ادامه داد: موضوع حمله به خودروهای ایرانی هم اکنون از طریق مبادی ذیربط وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور خارجه در حال پیگیری است تا کشور ترکیه خسارت خودروهای آسیب دیده ایرانی در خاک آن کشور را جبران کند. مدیرکل امور مرزی وزارت کشور اظهار کرد: برای تامین امنیت خودروها و مسافران عبوری از خاک ترکیه هماهنگی لازم با کشور مقابل انجام شده و برای جلوگیری از حملات احتمالی نیز تدابیر لازم اتخاذ شده است. وی اضافه کرد: هم اکنون اوضاع تردد خودروهای ایرانی در خاک ترکیه کنترل شده و حمله جدیدی ضورت نگرفته و تردد به صورت مستمر ادامه داد. آقابابایی با اشاره به این که همه مرزهای زمینی کشور از جمله مرز رازی ، سرو و بازرگان باز است و عبور و مرور در آنها همچنان جریان دارد ، از شهروندان ایرانی خواست حتی المقدور از تردد زمینی به ترکیه خودداری کرده و در ساعات شبانه در جاده های این کشور تردد نکنند. به گزارش ایرنا ، در روزهای اخیر با وجود عادی بودن تردد در مرزهای رسمی آذربایجان غربی ، تقاضای سفر زمینی از ایران به ترکیه کاهش یافته و از حدود 450 خودروی روزانه به 300 خودرو رسیده است. مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی نیز در روز پیش اعلام کرد: در مرز بازرگان از طرف ترکیه روزانه حدود 450 تا 500 خودرو وارد کشورمان می شود. آذربایجان غربی به طول 960 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای جمهوری آذربایجان(جمهوری خودمختار نخجوان) ، ترکیه و عراق دارد. سه مرز بازرگان ، سرو و رازی مرزهای رسمی بین ایران و ترکیه در محدوده آذربایجان غربی است. در روزهای گذشته عناصر گروهک های مخالف کشور ترکیه هشت کامیون و یک اتوبوس ایرانی را در جاده های مرزی این کشور مورد حمله قرار دادند که جریان این حملات راننده اتوبوس کشته شد.ک/3

  • رضا محمدزاده

 نیکان ماکو :

بمنظور آگاه سازی شهروندان در خصوص عدم پرداخت کمک های مردمی به متکدیان دبیر خانه کمیته ساماندهی متکدیان استان اطلاعیه ای صادر کرد.
به گزارش سایت اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان ماکو ، در این اطلاعیه آمده است :
 
بسمه تعالی
شهروندان گرامی و فهیم استان آذربایجان غربی
سلام علیکم
اخیراً مشاهده می شود ، افرادی غیر بومی در سطح استان با استفاده از شیوه ها و القاب گوناگون اقدام به تکدیگری می نمایند ، که تعدادی از شهروندان خیر ، با تأسی از احساسات نوع دوستانه ، اعانات و کمک های خود را به آنها پرداخت می کنند . همانگونه که می دانید این عمل علاوه بر ایجاد چهره ناپسند برای فضای عمومی و اجتماعی شهرها ، ناخواسته سبب ترویج پدیده زشت تکدیگری شده و تلاشهای متولیان ساماندهی متکدیان را بی اثر می کند .
بدینوسیله از عموم مردم بزرگوار استان تقاضا می نماید ، ضمن عدم پرداخت مستقیم کمک های نقدی به اینگونه افراد ،  تحت هر عنوان ؛ می توانند اعانات و نذورات خود را به صندوق یا حساب نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) ، بهزیستی ، تشکل ها و سازمان های مردم نهاد دارای مجوز فعالیت در امور خیریه واریز نموده و نیازمندان واقعی را جهت بهره مندی ، به این نهادهای حمایتی معرفی نمایند .
 
دبیرخانه کمیته ساماندهی متکدیان استان
  • رضا محمدزاده

رییس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال کشور امروز میهمان ماکو بود.

رضا محمدزاده | پنجشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۴۱ ب.ظ

نیکان ماکو :

رییس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال کشور امروز مهمان شهرمان بود و بهمین خاطر جلسه ای با حضور مسئولین شهر ماکو و بازرگان و نائب رییس هیئت فوتبال استان و سایر مسئولان فوتبالی استان و ایشان در سالن کنفرانس فرمانداری ماکو برگزارشد.

جناب ملا محمد رییس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال کشور بعد از خوشآمد گویی میزبان و مسئولان استان بر اهمیت کارهای فرهنگی مخصوصا در رده های سنی جوانان و امید ونوجوانان و نونهالان تاکید داشته و مصداقی نیز از تیم ملی بیان نمودند.

نائب رییس هیئت فوتبال استان نیز در بدو امرضمن تشکر از حضار قول مساعدت به هیئت فوتبال منطقه آزاد ماکو را دادند.

رییس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال از توجه مسئولان شورای اسلامی شهرهای ماکو و بازرگان و حضورشان در این جلسه ورزشی را ستود و بیان نمودند که انتظار این استقبال و اهتمام مسئولین ماکو  به ورزش را نداشتیم .

  • رضا محمدزاده

روز جهانی عکاسی بر تمامی عکاسان محترم مبارکباد.

رضا محمدزاده | چهارشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۴۵ ب.ظ

  • رضا محمدزاده

  • رضا محمدزاده

8 نونهال جنگنده ماکویی برای تیم منتخب فوتبال استان انتخاب شدند.

رضا محمدزاده | چهارشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۲۴ ب.ظ

نیکان ماکو :

چند روز قبل فستیوال فوتبال در ارومیه برگزار شد که از تیم ماکو هشت نفر به تیم منتخب استان دعوت شدند که این موفقیت را خدمت این عزیزان و جامعه ورزش ماکو  تبریک عرض مینماییم.

اعضاء دعوت شده :

1-امیر ارسلان عین الله زاده

2- محراب مختارپور

3-رئوف حسین نژاد

4-امیر رضا عبدالله پور

5-اروین بهادری

6-آرین حسین زادگان

7-سورنا طهمورثی

8-طاها بهادری

سرمربی زحمتکش تیم آقای مهدی نجف نژاد و آقایان شجاعت جلالی و حاج محمد همت زاده و علی موسوی در این مسابقه تیم را همراهی میکردند.

  • رضا محمدزاده