نیکان ماکو

۶۲ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

محرم در ماکو(گزارش تصویری)

رضا محمدزاده | يكشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۲ ب.ظ

عکس: استاد حمید قاسمی

  • رضا محمدزاده

جناب آقای احمد ولیزاده

انتخاب مجدد جنابعالی بعنوان رئیس شورای اسلامی شهرستان ماکو را که نشانه حسن توجه و اعتماد اعضای محترم شورای اسلامی شهرستان می باشد را تبریک عرض نموده و برای جنابعالی در سال مزین به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی، از درگاه ایزد منّان مزید توفیقات برای خدمت صادقانه و برنـــامه ریزی سرشار از پیشرفت را از حضرت احدیت مسئلت می نماییم.

  • رضا محمدزاده

شهردار آواجیق منصوب شد

رضا محمدزاده | يكشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۱ ق.ظ
 نیکان ماکو : مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی طی حکمی “حسن هاشم زاده سنگر ” را به سمت شهردار شهر آواجیق منصوب کرد.

در متن این حکم آمده است:
جناب آقای حسن هاشم زاده سنگر
سلام علیکم
در اجرای تبصره ۳ماده ۷۱قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵٫۳٫۱مجلس شورای اسلامی و بنا به پیشنهاد شماره ۵۴مورخ ۹۴٫۵٫۱۲شورای اسلامی شهر آواجیق، جنابعالی به عنوان شهردار شهر آواجیق منصوب می شوید.
امید است با همکاری اعضای شورای اسلامی شهر و دستگاههای اجرایی شهرستان و رعایت دقیق قوانین و مقررات در انجام وظایف و ماموریت های محوله موفق و موید باشید.

حسن هاشم زاده

 

  • رضا محمدزاده

زنگ تربیت بدنی در مدارس شهرستان ماکو نواخته شد.

رضا محمدزاده | چهارشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۴۳ ب.ظ

نیکان ماکو :
 
صبح امروز بمناسبت هفته تربیت بدنی و با حضور " علیزاده " فرماندار ماکو در مدرسه پسرانه آیت و خانم " قربانی" معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار در مدرسه دخترانه حضرت سمیه (س) زنگ تربیت بدنی به طور همزمان در سطح مدارس شهرستان ماکو نواخته شد.
به گزارش سایت اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان ماکو ، " شاهین علیزاده " در این مراسم با تبریک هفته تربیت بدنی به دانش آموزان ، ورزشکاران و ورزش دوستان گفت : دانش آموزان نیرو و استعداد بالقوه ای در زمینه ورزشی و علمی دارند و وظیفه ماست که زمینه شکوفائی این استعداد ها را فراهم سازیم.
سرکار خانم " قربانی " معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ماکو هم در مدرسه حضرت سمیه (س) با تبریک این روز گفت :اگر ما بتوانیم دانش آموزان را به ورزش علاقمند کنیم و امکانات ورزشی را برای آنان مهیا سازیم آنان را از خیلی از کارهای جانبی که ضرر آور است دور می سازیم.
در پایان و پس از انجام حرکات ورزشی توسط دانش آموزان زنگ تربیت بدنی در این مدارس نواخته شد.

 

  • رضا محمدزاده

نجات سرنشیان خودروی سقوط کرده به دره 50 متری

رضا محمدزاده | چهارشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۳۸ ب.ظ

نیکان ماکو :

 

سرنشینان خودروی سقوط کرده به دره 50 متری در چالدران از مرگ حتمی نجات یافتند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما دراین حادثه که صبح امروز در 15 کیلومتری جاده چالدران به خوی اتفاق افتاد یک دستگاه سواری پراید با 5 نفر سرنسین ناگهان از مسیر منحرف و به دره 50 متری سقوط کرد.
فرمانده پلیس راه ماکو با بیان اینکه تمامی سرنشیان در داخل خودرو گرفتار شده بودند افزود: با تلاش عوامل امداد و نجات هلال احمر ، فوریتهای پزشکی 115 و رانندگان و مسافران خودروهای دیگر تمامی سرنشیان داخل خودرو نجات داده شدند.
سروان اسماعیل زاده افزود: در این حادثه فقط2 نفر از سرنشینان به علت شکستگی دست به بیمارستان شهید بهشتی چالدران انتقال داده شدند و بقیه در سلامت کامل هستند.
وی علت این حادثه را بی احتیاطی از سوی راننده پراید به علت تخطئی از سرعت مطمئن و ناتوانی کنترل خودرو در سر پیچ عنوان کرد.

  • رضا محمدزاده

راه‌اندازی پایانه صادراتی ماکو در هفته آینده

رضا محمدزاده | چهارشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۳۳ ب.ظ

نیکان ماکو :

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو از احداث پایانه صادراتی ماکو تا حدود یک هفته آینده خبر داد و کاستن از مشکلات فراروی صادرات، تسهیل امورصادراتی، حمایت و حذف محدودیت زمانی در امر صادرات را از مهم ترین اهداف آن برشمرد.

حسین فروزان در گفت‌و‌گو  با بیان اینکه پایانه صادراتی ماکو در مساحت 120 هزار مترمربع ساخته شده است اظهار کرد: از آنجایی که مناطق آزاد در راستای چشم‌اندازها و اهداف کلان کشور در مسیر توسعه و عمران نقش مهمی را ایفا می‌کنند، منطقه آزاد ماکو به منظور کاستن از مشکلات فراروی صادرات اقدام به ایجاد پایانه صادراتی کرده که بیش از 20 میلیارد تومان برای این پایانه هزینه شده و کمک موثری برای صادرات در مرز بازرگان خواهد بود. 

وی با بیان اینکه صادرات به عنوان موتور محرکه اقتصاد و رمز بقای کشورها در بازارهای جهانی نقش مهمی را در عرصه اقتصاد جهانی ایفا می‌کند گفت: با توجه به اهمیت صادرات و توسعه آن جهت رسیدن به رشد اقتصادی مطلوب باید کلیه دستگاه‌های اجرایی و قانون‌گذار با لحاظ کردن مدیریت زمان و با دقت به محل بررسی و موانع موجود بر سر راه توسعه صادرات و تسهیل امور مرتبط با آن بپردازند؛ به ویژه در شرایط کنونی که قیمت نفت در بازارهای جهانی با کاهش چندانی مواجه است، موضوع صادرات برای ایران امری مقدس به حساب می‌آید. 

فروزان تصریح کرد: در روز ملی صادرات باید این موضوع تشریح شود که منافع صادرات بیش از آن که نصیب صادر‌کننده شود برای کل کشور ارزنده است. از نظر اقتصاد کلان افزایش صادرات سبب ایجاد فرصت‌های شغلی جدید شده و رشد اقتصادی را رونق داده و درآمدهای مالیاتی به همراه دارد. همچنین از سویی تراز پرداخت‌ها را نیز بهبود می بخشد. 

وی خبر داد: سازمان منطقه آزاد ماکو قصد دارد برای اولین بار در کشور عملیات تخلیه، بارگیری و ترانشیپمنت کالاهای صادراتی را به صورت شبانه‌روزی انجام دهد. 

به روز نبودن سیستم کارخانه‌ها عامل بالابودن قیمت تمام شده کالا

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو همچنین با بیان اینکه متاسفانه قیمت تمام شده کالا در کشور ما بالاست، به روز نبودن سیستم کارخانه‌ها را از جمله عوامل تاثیر‌گذار بر آن برشمرد. 

چند سال است که از صادرکنندگان حمایت نمی‌شود

وی با بیان این‌که توسعه صادراتی نقش مهمی در اقتصاد کشور داشته و در روز ملی صادرات باید برنامه‌های مهم صادراتی اعلام شده و در عمل نیز اجرایی شود، تاکید کرد: متاسفانه چند سال است که از صادرکنندگان حمایت نمی‌شود و آنها از نظر بیمه‌های عمومی با مشکلاتی مواجه هستند. به اعتقاد من در مباحث مدیریتی، دولت باید حمایت های لازم را انجام دهد، چون در حال حاضر نرخ سود تسهیلات 23 یا 24 درصد است.

ضرورت حمایت های مالیاتی از صادر‌کنندگان

فروزان همچنین با بیان این‌که ثبات قیمت دلار نیز به موضوع صادرات کمک زیادی می‌کند، افزود: در مباحث مالیاتی باید حمایت های مالیاتی از صادر‌کنندگان صورت گیرد. به عنوان مثال کشور چین به میزان بهره بانکی از صادر‌کنندگانش، مالیات دریافت نمی‌کند.

وی در عین حال بیان کرد: در حال حاضر بیشتر صادرات ما در بحث مواد اولیه و پتروشیمی است که اگر همه اینها در داخل کشور به محصول نهایی تبدیل شده و صادر شود بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود و صادر‌کنندگان می‌توانند موفق‌تر عمل کنند.ایسنا

  • رضا محمدزاده

عکس: از جناب آقای پیمان جعفری

  • رضا محمدزاده

عکس : از جناب آقای پیمان جعفری

  • رضا محمدزاده

جلسه هماهنگی برنامه های هفته پارالمپیک در فرمانداری ماکو

رضا محمدزاده | دوشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۰۳ ب.ظ

  • رضا محمدزاده

شور حسینی در محله توتلوق ماکو (السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین ع)

رضا محمدزاده | دوشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۶:۱۹ ب.ظ

  • رضا محمدزاده