نیکان ماکو

استاندار آذربایجان غربی:

رضا محمدزاده | چهارشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۲:۱۷ ب.ظ

            

سعادت قربانعلی                        
                                                                                     

سرمایه‌گذاران ترکیه از معافیت مالیاتی منطقه آزاد ماکو استفاده کنند                            

نیکان ماکو : استاندار آذربایجان غربی گفت: معافیت مالیاتی ۲۰ ساله در منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران ترکیه برای انجام فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی در ایران است.       

قربانعلی سعادت امروز در دومین روز از پنجمین اجلاس همکاری‌های استان‌های مرزی ایران و ترکیه با اشاره به به پیشینه تاریخ دو کشور در حسن همجواری اظهار داشت: از اراده والیان محترم چهار استان ترکیه که برای توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور در خوی حضور یافتند تقدیر می‌کنم.

وی تصریح کرد: اراده ایران و ترکیه برای توسعه اقتصادی، تجاری و اجتماعی در تفاهم نامه پنجمین اجلاس همکاری‌های استان‌های مرزی ایران و ترکیه تبلور پیدا کرده است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: در هر کدام از این استانداری‌ها، فرودگاه‌هایی وجود دارد و فرودگاه اورمیه نیز که از سالیان دور فعال بوده و فرودگاه خوی نیز ظرفیت دیگری برای افزایش مناسبات اقتصادی است و فرودگاه در حال احداث ماکو نیز امسال به بهره برداری می‌رسد.

سعادت اظهار داشت: هم اینک در منطقه آزاد ماکو در حال ایجاد زیرساخت‌های اقتصادیی برای سرمایه‌گذاری هستیم و مشوق‌های زیادی برای سرمایه‌گذاران در این منطقه در نظر گرفته شده و همه سرمایه‌گذاران در منطقه آزاد ماکو می‌توانند از معافیت مالیاتی 20 ساله برخوردار می‌شوند و این فرصت خوبی برای سرمایه گذاران کشور ترکیه به شمار می‌آید.

وی گفت: در شهرستان خوی نیز زیرساخت‌های اقتصادی خوبی موجود است و این شهر اهمیت زیادی در استان آذربایجان غربی در حوزه فرهنگ و اقتصاد داراست که این را برای استان مهم دانسته و فرصت تلقی می‌کنیم.

سعادت تصریح کرد: در تفاهم‌نامه امروز نیز مطرح شده که جاده مرزی رازی به کاپی کوی عملیات اجرایی‌اش به‌زودی آغاز شود و در منطقه رازی نیز به‌دنبال ایجاد منطقه آزاد هستیم تا تمامی معافیت‌های مالیاتی و اقتصادی موجود در این منطقه نیز اعمال شود.

استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: در مرز سرو نیز منطقه ویژه اقتصادی در دست اجراست و تعداد زیادی از کارخانجات ترکیه برای سرمایه‌گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند.تسنیم

  • رضا محمدزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی