نیکان ماکو

نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس خواستار شد

رضا محمدزاده | پنجشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۵۰ ب.ظ
 
پیگیری مصوبات پنجمین اجلاس توسعه همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی ایران و ترکیه

نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رسیدن به نتیجه‌ای بهتر لازم است تا مصوبات پنجمین اجلاس توسعه همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی ایران و ترکیه توسط مسئولان دو کشور مورد پیگیری قرار گیرد.

            
خبرگزاری فارس: پیگیری مصوبات پنجمین اجلاس توسعه همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی ایران و ترکیه                

 نیکان ماکو : محمد علی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به برگزاری پنجمین اجلاس توسعه همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی ایران و ترکیه که در خوی برگزار شد، اظهار داشت: این اجلاس باید بتواند نقطه آغازی برای افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور ایران و ترکیه باشد.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای ظرفیت‌های متعددی است، تصریح کرد: باید این ظرفیت‌ها را به خوبی برای طرف ترک معرفی کنیم تا در راستای جذب سرمایه‌گذار خارجی بتوانیم موفق باشیم.

علیپور خواستار توجه جدی مسئولان استان آذربایجان غربی و چهار استان مرزی ترکیه به مصوبات و تفاهم‌نامه‌های این اجلاس شد و افزود: برای رسیدن به نتیجه‌ای بهتر لازم است تا مصوبات پنجمین اجلاس توسعه همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی ایران و ترکیه توسط مسئولان دو کشور مورد پیگیری قرار گیرد.

نماینده مردم شهرهای ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است تا طرف ترک نیز مشکلات مرزی خود را رفع کند، گفت: صف‌های طولانی طرف ترک در مرز بازرگان نیز موضوع مهمی است که باید طرف ترک نسبت به رفع این مشکل اقدام کند.

این مسئول اعلام کرد: شاهد وجود صف‌های طولانی کامیون‌های باربری در این مرز هستیم که این وضعیت چندان خوشایند نبوده و لازم است طرف ترک نسبت به این موضوع با حساسیت بیشتری رفتار کند.

وی با بیان اینکه در مباحث گردشگری، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی و صنعتی باید دو طرف مبادلات بیشتری داشته باشند، اشتراکات فرهنگی دو کشور را نقطه عطف این مبادلات عنوان کرد و گفت: همین اشتراکات فرهنگی می‌تواند مقدمه‌ای برای افزایش مبادلات در بخش‌های مختلف باشد.

نماینده مردم شهرهای ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی با ابراز خوشحالی از برگزاری چنین اجلاسی خواستار تحقق هر چه سریع‌تر هدف‌گذاری صادراتی ایران به ترکیه شد و اظهار داشت: باید بتوانیم صادرات سالانه 300 میلیارد دلاری به ترکیه داشته باشیم.

  • رضا محمدزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی