نیکان ماکو

در راستای احیای دریاچه ارومیه

رضا محمدزاده | يكشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۳۸ ب.ظ

سه دوچرخه سوار شهرستان شوط عازم مشهد مقدس و مرقد امام راحل شدند

            نیکان ماکو - سه دوچرخه سوار آذربایجان غربی عصر روز یکشنبه با شعار احیای دریاچه ارومیه عازم مرقد مطهر امام رضا (ع) و سپس مرقد امام راحل شدند.

به گزارش ایرنا، کریم آخته، توحید مهدی زاده و سالار نباتی سه معلم شهرستان شوط هستند که عصر امروز از شهر ارومیه سفر سه هزار و 200 کیلومتری خود را آغاز کردند.
این سه معلم دوچرخه سوار با شعار همدلی و همزبانی برای احیای دریاچه ارومیه مسیر ارومیه تا شهر مشهد مقدس و سپس برای شرکت در بیست و ششمین مراسم ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی به سمت مرقد امام راحل را رکاب می زنند.
این دوچرخه سواران در اقدامی داوطلبانه و خودجوش روزانه 150 کیلومتر رکاب می زنند و روز پنجم خرداد ماه وارد مشهد مقدس می شوند و سپس در روز 14 خرداد ماه در مرقد حضرت امام خمینی (ره) با آرمانهای امام راحل تجدید میثاق می کنند.
این دوچرخه سواران برای طی این مسیر طولانی از 55 شهر و هشت استان کشور عبور می کنند و تندیس احیای دریاچه ارومیه را به مسئولان سایر استانها اهدا می کنند.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی و نماینده مجری ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه در استان در مراسم بدرقه این دوچرخه سواران گفت: مسئولان استان از هر اقدامی برای گسترش پیام ستاد احیای دریاچه ارومیه و جلب مشارکت همگانی برای احیای بزرگترین دریاچه داخلی کشور است استقبال می کنند.
هادی بهادری افزود: استفاده از ظرفیت ورزش و ورزشکاران برای تعاملات فرهنگی با مردم و رساندن پیام ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه به مردم به واسطه آنها جزو برنامه های اولویت دار فرهنگی این ستاد است و در این خصوص از افراد داوطلب بیشترین حمایت ها را می کنیم.
در پی بحران خشکسالی دریاچه ارومیه بیشتر از 90 درصد وسعت آبی خود را از دست داده و به نمکزار تبدیل شده است.
  • رضا محمدزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی