نیکان ماکو

بررسی وضعیت و اتمام اتوبان تبریز به ماکو

رضا محمدزاده | چهارشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۱:۵۷ ب.ظ
قره سیدرومیانی در آستانه سفر رییس جمهوری به آذربایجان شرقی:                
             
                            
تبدیل آذربایجان شرقی به کریدور معدنی شمالغرب خواسته مردم از دولت                
                                 
  رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با تشکر از دستور ریاست محترم جمهور در خصوص بررسی حاشیه‌های دیدار تیم فوتبال تراکتورسازی و نفت تهران، گفت: توسعه صنعت و احیای بخش معدن و تبدیل آذربایجان شرقی به کریدور معدنی شمالغرب کشور از خواسته‌های مردم است.                

 نیکان ماکو : میرهادی قره سید رومیانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت،در آستانه سفر رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی،گفت: به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان از دستور ویژه ریاست محترم جمهور در خصوص پیگیری وضعیت تیم فوتبال تراکتور سازی تبریز در آستان سفر ایشان، باعث خوشحالی مردم شد که از این بابت تقدیر و تشکر می‌کنیم.

اختصاص هزارمیلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سال دولت و ملت؛ همدلی و هم زبانی، اظهار داشت: سفر ریاست محترم جمهور و هیئت دولت به آذربایجان شرقی آثار مثبتی را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حدود یک هزار میلیارد ریال اعتبار به آذربایجان شرقی تخصیص داده شده است، افزود: این اعتبار به پروژه های نیمه تمام و پروژه‌های با بیش از 70درصد اختصاص می‌یابد و آثار مثبت برای استان خواهد داشت.

 

احیای دریاچه ارومیه مهمترین خواسته مردم آذربایجان

قره سید رومیانی با اشاره به مطالبات مردم آذربایجان شرقی از دولت تدبیر و امید، گفت: اولین و مهمترین خواسته مردم استان، احیای دریاچه ارومیه است؛ البته دولت تا کنون خدماتی در این خصوص ارائه کرده و 800میلیارد تومان اعتبار برای احیای این دریاچه کشور اختصاص داده است.

تبدیل آذربایجان شرقی به کرویدور معدنی شمالغرب کشور

سخنگو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس، احیای بخش معدن و تولیدات عالی و تبدیل آذربایجان شرقی به کرویدور معدنی شمالغرب کشور با مرکزیت معدن مس سونگون و احیای معادن دیگر، ایجاد شهرک صنعتی سنگ آذرشهر به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی سنگ در شمالغرب، احیای فاز دوم شهرک شهید سلیمی به عنوان قلب اقتصادی شمالغرب و شهرک صنعتی بعثت که بزرگترین شهرک صنعتی کشور است را از دیگر اولویت‌های و خواسته‌های مردم عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بیشترین مطالبات مردم آذربایجان شرقی، درحوزه اقتصادی و اجتماعی است، افزود: ایجاد و توسعه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای که مهم‌ترین آن احداث قطار سریع السیر میانه به تبریز از اولویت‌های استان است که امیدواریم دولت در این خصوص تصمیم گیری کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس گفت: بررسی وضعیت و اتمام اتوبان تبریز به اهر و ماکو و اختصاص بودجه به آن که یک شاهراه ارتباطی و اصلی تبریز به بازرگان است و باعث ایجاد رونق اقتصادی خواهد شد.

قره سید رومیانی با بیان اینکه مطالبات فرهنگیان و دانشگاهیان از دیگر خواسته‌های مردم است، عنوان کرد: شهرستان تبریز با توجه به پتانسیل و ظرفیتی که دارد، به عنوان پارک علم و فناوری کشور مطرح است و برای تحقق این امر نیازمند رسیدگی ویژه است.

وی با اشاره به وضعیت آب شرب و تامین آب کشاورزی استان،ادامه داد: با توجه به خشک و کم آب شدن دریاچه اورمیه و از بین رفتن باغات و مزارع کشاورزی منطقه، دولت برای پوشش خسارت کشاورزان می‌بایست اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با بیان اینکه سفر هیئت دولت با استقبال پرشور مردم مواجه خواهد شد، گفت: ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران،کندوان، اسکو، بازار تبریز به عنوان میراث گران بها در یونسکو، انجام اقدامات در حوزه های اجتماعی و فرهنگی از دیگر خواسته‌های مردم استان است./

  • رضا محمدزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی