نیکان ماکو

اتصال شرق به غرب با آزادراه تبریز - بازرگان

رضا محمدزاده | شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۵۷ ب.ظ

 نیکان ماکو : معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادراه تبریز-مرند-بازرگان در مسیر جاده ابریشم قرار دارد، گفت: زمان سفر خودروهای سبک در این آزادراه ۱۳۰ دقیقه کاهش می‌یابد.    

 علی نورزاد در رابطه با آغاز عملیات اجرایی این دو آزادراه در استان آذربایجان شرقی گفت: دستاورد حضور رئیس جمهور در این استان اضافه شدن ۳۴۵ کیلومتر آزادراه به شبکه راه‌های آذربایجان شرقی بوده است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت آزادراه تبریز-مرند-بازرگان در ارتباطات بین المللی گفت: این آزادراه به طول ۲۵۳ کیلومتر از نظر ترافیک بین‌المللی و موقعیتی که در شبکه شرقی – غربی (جاده ابریشم)، مسیر آسیا – اروپا  و شبکه بزرگراهی آسیا دارد  از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، افزود: در بخش ترافیک بین‌المللی باتوجه به همسایگی ۳ کشور آذربایجان، ارمنستان و ترکیه درحوزة تاثیر آن و همچنین در مسیر ترانزیت حمل و نقل آسیای شرقی و مرکزی به اروپا و بالعکس، پایانه مرزی بازرگان را به عنوان مهم ترین پایانه جاده‌ای کشور تعریف می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه آزاد راه تبریز- مرند- بازرگان را بخشی از آزادراه تهران – بازرگان  عنوان کرد که کوتاهترین مسیر جهت اتصال پایتخت کشور به مرز بازرگان به حساب می آید و همچنین از حضور سرمایه گذار خارجی در این پروژه خبر داد و گفت: با حضور طرف مشارکت از کشور ترکیه این پروژه با مشارکت دولت جمهوری اسلامی و سرمایه گذار خارجی به اجرا در می آید.

معاون وزیر راه و شهرسازی کاهش ۱۷ کیلومتری مسیر، ۱۳۰ دقیقه ای زمان سفر برای ماشین های سبک و ۱۱۰ دقیقه ای برای وسایل نقلیه سنگین و در مجموع ۳۵ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی اعم از صرفه جویی ریالی در کاهش زمان سفر، مصرف بنزین و گازوییل و کاهش گازهای گلخانه ای را از جمله مزایای احداث این آزادراه عنوان کرد.

همچنین حسن احمدی نوری درباره آزادراه مراغه -سراجو- هشترود، گفت: این آزادراه با ۱۶۶۰ میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی، همزمان با سفر رییس جمهور به استان آذربایجان شرقی با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آن آغاز شد.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها در رابطه به این پروژه گفت: این آزادراه به طول ۹۲ کیلومتر با مشارکت بخش خصوصی احداث می شود که بنابر پیش بینی انجام شده هزینه ای معادل ۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای اتمام آن مورد نیاز است.

وی کاهش ۸ کیلومتری مسیر، ۲۴ دقیقه ای زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک و ۴۳ دقیقه ای برای وسایل نقلیه سنگین، ۳۵۳ میلیارد ریال ناشی از صرفه جویی در زمان سفر، ۳۸۵ میلیارد ریال صرفه جویی ریالی مصرف بنزین و ۹۲۲ میلیارد ریال در مصرف گازوییل را از جمله مزایای احداث آزادراه مراغه-هشترود عنوان کرد.مهر

  • رضا محمدزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی