نیکان ماکو

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی:

رضا محمدزاده | پنجشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۱۴ ب.ظ

            

رادفر علیرضا                        
                                                                                      

تبلیغات انتخاباتی با امکانات دولتی پیگیرد قانونی می‌شود‌                            

نیکان ماکو : رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی گفت: چنانچه گزارشی مستند از اقداماتی که توسط مسئولان نمود تبلیغاتی داشته باشد، ارائه شود شخص مورد نظر از مسئولیت دولتی خود عزل می‌شود.                         

 علیرضا رادفر، ظهر امروز در جمع خبرنگاران ‌اظهار داشت: 7 اسفند انتخابات مجلس شورای اسلامی و ملجس خبرگان رهبری است و معاونان سیاسی امنیتی استانداران کشور به عنوان رئیس ستاد انتخابات هر استان انتخاب شده‌اند.

وی افزود: اعضای ستاد انتخابات مشخص شده ‌و حکم‌های آن‌ها در حال صدور است. تلاش می‌شود در سالی که با نام همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری شده است، انتخابات بر اساس قانونمداری اجرا شود.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی تصریح کرد: بر اساس قانون تبلیغات انتخابات این موضوع رصد می‌شود و در صورت نیاز تذاکرات لازم نیز داده می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت در انتخابات کاملا بی‌طرف است و به سالم بودن انتخابات و حفاظت از رای نمایندگان و مردم می‌پردازد، گفت: بر اساس ماده 29 قانون انتخاب مقامات دولتی و حاکمیتی که مایل به شرکت در انتخابات هستند، باید 6 ماه پیش از زمان انتخابات استعفاء دهند.

رادفر آخرین مهلت استعفای مقامات دولتی و حاکمیتی را 28 خرداد امسال عنوان کرد و افزود: یک هفته مهلت باقی است و تا 3 تیر ماه باید استعفاها مورد پذیرش و اشخاص از پست دولتی خود خارج شده باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تا کنون از مقامات دولتی آذربایجان‌غربی فقط یک نفر اقدام به استعفا کرده است، اظهار داشت: افرادی که به نمایندگی از رئیس ستاد انتخابات استان در برخی جلسات شرکت کنند را تکذیب می‌کنم.

وی گفت: متاسفانه شبکه‌های مجازی در قانون انتخابات دیده نشده است و این موضوع مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

رادفر افزود: هیچ کدام از مسئولان حق استفاده از امکانات دولتی در تبلیغات انتخاباتی را ندارند و کارمندان دولت نیز می‌توانند به غیر از وقت اداری و با امکانات غیر اداری اقدام به این کار کنند، چنانچه گزارشی مستند از اقداماتی که توسط مسئولان نمود تبلیغاتی داشته باشد ارائه شود، شخص مورد نظر از مسئولیت دولتی خود عزل می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی بیان کرد: دولت تمام تلاش خود را برای اجرای انتخابات به صورت الکترونیک انجام می‌دهد، اکنون 8 شهر کشور برای اجرای این نوع انتخابات انتخاب شده‌اند و در صورت تامین اعتبار موردنیاز این طرح در برخی شهرهای دیگر نیز اجرا می‌شود.

وی تعداد نمایندگان آذربایجان‌غربی را در مجلس شورای اسلامی 12 نفر خواند و گفت: این نمایندگان توسط مردم درحوزه‌‌های انتخابیه ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب انتخاب می‌شوند.تسنیم

  • رضا محمدزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی