نیکان ماکو

رئیس شبکه دامپزشکی ماکو:

رضا محمدزاده | جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۵۲ ق.ظ
 
80 هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های ماکو انجام گرفته است

رئیس شبکه دامپزشکی ماکو گفت: امسال 80 هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های ماکو انجام گرفته که بر تمام این جوجه‌ریزی‌ها نظارت داشته‌ایم.

            
خبرگزاری فارس: 80 هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های ماکو انجام گرفته است                

 

نیکان ماکو :

علی جانعلی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: نظارت بر واحدهای جوجه‌ریزی و مرغداری‌های شهرستان ماکو به صورت جدی از سوی دامپزشکی ماکو اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت پرورش طیور و نقش آن در سبد غذایی خانوار، تصریح کرد: با توجه به اهمیت طیور در تامین پروتئینی مورد نیاز مردم، مرغداری‌ها باید برای جوجه‌ریزی از اداره دامپزشکی مجوز جوجه‌ریزی دریاف کنند.

جانعلی‌پور با بیان اینکه حمل جوجه نیز نیازمند دریافت مجوز است، افزود: اقدام بدون مجوز و نظارت شبکه دامپزشکی در زمینه حمل جوجه زمینه انتشار بیماری تنفسی را فراهم می‌کند از این رو لازم است این اقدامات با نظارت و بررسی‌های اکیپ‌های دامپزشکی انجام شود.

رئیس شبکه دامپزشکی ماکو با اشاره به جوجه‌ریزی‌هایی که امسال در ماکو به وقوع پیوسته است، گفت: 80 هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های ماکو انجام گرفته که بر تمام این جوجه‌ریزی‌ها نظارت داشتیم.

وی با اشاره به تعداد بازرسی از این جوجه‌ریزی‌ها، اعلام کرد: امسال هفت مورد بازدید از مرغداری‌ها در زمینه جوجه‌ریزی داشتیم.

این مسئول با بیان اینکه بخشی از طیور حاصل از پرورش این تعداد جوجه یک‌روزه برای کشتار به کشتارگاه‎های ماکو فرستاده شده است، تصریح کرد: مازاد این جوجه‌‌ها نیز به سایر شهرهای همجوار انتقال داده شده است.

جانعلی‌پور با تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه در زمینه بیماری طیور، افزود: همیشه پیشگیری بر درمان در اولویت بوده و مرغداران می‌توانند با اقدامات موثر و به موقع در زمینه بیماری طیور، علاوه بر جلوگیری از آسیب اقتصادی به واحدهای خود، زمینه انتشار بیماری را به حداقل برسانند.

وی ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه شامل واکسیناسیون طیور نیز توسط دامپزشکی ماکو انجام می‌شود که این امر سبب کاهش بیماری‌ها شده و علاوه بر این رعایت اصول بهداشتی در طول پرورش مرغ نیز در این زمینه حائز اهمیت است.

  • رضا محمدزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی