نیکان ماکو

افزایش سه برابری سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو

رضا محمدزاده | چهارشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۰۳ ب.ظ

            نیکان ماکو ـ مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: میزان سرمایه گذاری در این منطقه در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده است.            

ابراهیم جلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک هزار و 468 میلیارد ریال سرمایه گذاری در سازمان منطقه آزاد ماکو محقق شده و طرح ها در حال بهره برداری هستند.
وی با اشاره به تشکیل منظم کمیسیون های سرمایه گذاری در سازمان منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: شتاب قابل قبولی به بررسی درخواست های سرمایه گذاری در این سازمان داده شده و 15 مورد نیز تایید شده است.
وی اظهار کرد: حجم سرمایه گذاری این طرح ها در حدود سه هزار و 720 میلیارد ریال بوده که در مرحله عقد قرارداد هستند.
مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو ادامه داد: صنایع انرژی، نیروگاه برق و پایین دست معدنی با سرمایه گذاری خارجی بیش از 90 میلیون دلار و همچنین  سرمایه گذاری های داخلی در طرح های کشاورزی، خدماتی و انبارداری از جمله مهمترین این طرح ها به شمار می روند.
جلیلی گفت: علاوه بر آن، واگذاری زمین در شهرک صنعتی جدید و سایت صنایع سبک منطقه آزاد ماکو آغاز شده که قرارداد تولید انواع تریلر با حجم سرمایه گذاری یک هزار و 571 میلیارد ریال و اشتغال بیش از 500 نفر منعقد شده است.
وی افزود: طرح های بزرگ سرمایه گذاری دیگری در رابطه با صنایع غذایی، کشاورزی، نساجی، صنایع معدنی و لجستیک نیز در مرحله رسیدگی هستند و همچنین احداث  مجتمع عظیم پتروشیمی توسط بخش خصوصی با اشتغالزایی یک هزار نفر به طور مستقیم و 10هزار نفر به طور غیر مستقیم در مراحل نهایی عقد قرارداد هستند.
منطقه آزاد ماکو هفتمین منطقه آزاد تاسیس شده در کشور است که در سطح پنج هزار کیلومتر مربع در مرز ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری خودمختار نخجوان قرار دارد.

  • رضا محمدزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی