نیکان ماکو

سهم نخست مرز بازرگان در ترانزیت کالا از آذربایجان غربی

رضا محمدزاده | پنجشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۰۲ ق.ظ

 

نیکان ماکو :

رحیم غلامیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه از مرز بازرگان به عنوان یکی از مرزهای مهم و بزرگ استان آذربایجان غربی یاد کرد و افزود: امسال این مرز بیشترین میزان ترانزیت کالا را در آذربایجان غربی به خود اختصاص داده‌است.

وی با بیان اینکه 10 درصد کل کالاهای ترانزیتی ورودی کشور به این مرز اختصاص یافته‌است، تصریح کرد: پایانه مرزی بازرگان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پایانه‌های مرزی کشور است که ترانزیت ورودی خوبی امسال داشته‌است.

رئیس اداره ترانزیت اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی با بیان اینکه پایانه مرزی بازرگان به عنوان چهارمین پایانه زمینی کشور در زمینه ورود ترانزیت کالا است، افزود: امسال این پایانه مرزی به عنوان یکی از پایانه‌های فعال کشور شناخته شده‌است.

این مسئول با اشاره به میزان واردات پایانه مرزی بازرگان در سال جاری، خاطرنشان کرد: پنج ماه امسال 552 هزار و 807 هزار تن کالا از طریق ترانزیت از این پایانه مرزی وارد کشور شده‌است.

غلامیان با اشاره به پایانه مرزی تمرچین به عنوان یکی از پایانه‌های مرزی فعال آذربایجان غربی، گفت: پنج ماه امسال از پایانه مرزی تمرچین 252 هزار و 166 هزار تن کالا از طریق ترانزیت وارد شده‌است.

وی با بیان اینکه پایانه مرزی تمرچین 8.4 درصد ترانزیت ورودی کشور را به خود اختصاص داده‌است، اظهار کرد: آذربایجان غربی به واسطه هم‌مرز ‌بودن با سایر کشورها ظرفیت‌های قابل‌توجهی در واردات و صادرات دارد.

  • رضا محمدزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی