نیکان ماکو

معادن منطقه آزاد ماکو به شرط ایجاد کارخانه فرآوری ثبت می‌شود

رضا محمدزاده | شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۴۷ ب.ظ

            

مواد معدنی                        
                                                                                   

علیرضا شکیب در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم از ثبت 70 معدن در منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو خبر داد و اظهار داشت: این معادن مربوط به عناصری از قبیل مس، آهن، سیلیس، منگنز و تراروتن است.

وی گفت: سه معدن مس در منطقه آزاد ماکو به ثبت رسیده و در صورت تایید عیار بالای آن کارخانه فرآوری مس در منطقه آزاد ماکو  ایجاد می‌شود.

مدیر صنایع و معادن منطقه آزاد ماکو خام‌فروشی را از مشکلات معادن کشور به ویژه آذربایجان‌غربی خواند و تصریح کرد: به منظور جلوگیری از خام‌فروشی در هنگام ثبت معادن تعهداتی برای ایجاد کارخانه فرآوری نیز انجام می‌شود.

شکیب با بیان اینکه معادن راکد منطقه آزاد ماکو فعالسازی می‌شوند افزود: این معادن در صورتی که قصد فعالیت نداشته باشند به مزایده گذاشته شده و به افرادی که صلاحیت فنی داشته باشند واگذار می‌شود.

مدیر صنایع و معادن منطق آزاد ماکو گفت: پروانه معادنی که در مناطقی از شهر سبب بر هم زدن چهره شهر می‌شوند تمدید نشده و به این نوع معادن پروانه اکتشاف صادر نمی‌شود.

  • رضا محمدزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی