نیکان ماکو

افزایش حجم کاری و ترانزیتی در گمرک بازرگان

رضا محمدزاده | دوشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۴۶ ب.ظ

       نیکان ماکو :                 

فرماندار ماکو گفت: با تعطیلی گمرکات سرو و رازی حجم کاری و ترانزیت خودرویی گمرگ بازرگان افزایش یافته است.

شاهین علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان غربی گفت: در پی نا امنی در مناطق شرقی ترکیه و تعطیلی گمرکات سرو و رازی در آذربایجان غربی به درخواست کشور مقابل ، حجم تردد خودروهای سبک ترکیه در گمرک بازرگان افزایش چشمگیری یافته است.

وی با بیان اینکه خودروهای ون اتباع ترکیه که از مرزهای رازی و سرو وارد کشور شده بودند، با بسته شدن این دو مرز مجبور به خروج از طریق گمرک بازرگان شده اند افزود : هم اکنون بیش از 300 دستگاه ون اتباع ترکیه در پارکینگ های گمرک بازرگان منتظر نوبت ورود به کشور خودشان هستند.

فرماندار ماکو علت آتش سوزی چند روز قبل خودرو های اتباع ترکیه را عدم حضور رانندگان در محل حادثه عنوان کرد و تصریح کرد:متاسفانه به علت کند بودن روند پذیرش از طرف ترکیه رانندگان خودروها تا رسیدن نوبت به اجبار عصرها به ترکیه می روند و خودرو آنها در ایران منتظر نوبت می ماند.

علیزاده ادامه داد: روند ترخیص کامیون ها نیز طبق روال عادی در جریان است و هیچ مشکلی از این بابت وجود نداردفقط حجم کاری و ترانزیت از این مرز بالا رفته است.

وی گفت: تردد در مرز بازرگان روال عادی خود را طی می کند به طوری که دیروز 460 دستگاه از طرف ترکیه پذیرش خودرو انجام شده و در مقابل 376 دستگاه نیز از گمرک بازرگان خارج شده است.

فرماندار ماکو و رییس شورای تامین شهرستان ماکو وضعیت مرزهای این شهرستان با کشور ترکیه را آرام اعلام و تاکید کرد: عوامل نظامی و امنیتی ، وضعیت مرزها را با هوشیاری رصد می کنند تا امنیت در مرزها برقرار بوده و مشکلی ایجاد نشود.

  • رضا محمدزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی