نیکان ماکو

تردد روزانه یکهزار خودرو از مرز بازرگان

رضا محمدزاده | دوشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۰۷ ب.ظ
نیکان ماکو :
 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان مدیر پایانه مرزی گفت : خوشبختانه پایانه مرزی بازرگان باوجود نا امنی ها در طرف ترکیه بصورت شبانه روزی و با تمام توان در حال فعالیت است و تردد در بخش باری و مسافری جریان دارد. 
رحمانی افزود : روزانه افزون بر یک هزار دستگاه کامیون و سواری از طریق مرز بازرگان تردد می کنند.   وی اضافه کرد : در بیست روز گذشته در بخش باری حدود 7 هزار و 400 دستگاه کامیون از مرز بازرگان خارج و 8 هزار و 800 دستگاه کامیون هم از طریق آن وارد کشور شده است .
رحمانی گفت : در بخش مسافری هم 34 هزار نفر از طریق مرز بازرگان به کشور وارد و 33 هزار نفر هم از این مرز خارج شده اند. 
مرز بازرگان از مرز های بزرگ و فعال زمینی کشورمان است که نقش مهمی در صادرات و واردات و ترانزیت کالا بر عهده دارد .
آذربایجان غربی سه گذرگاه مرزی شامل بازرگان،سرو و رازی با کشور ترکیه دارد که گذرگاههای سرو و رازی به علت نا امنی در کشور ترکیه و تعطیلی گمرکات در انسوی مرز مسدود هستند. آذربایجان غربی دارای 9 گمرک و 6 بازارچه مشترک مرزی است .     آذربایجان غربی حدود 960 کیلومتر با کشورهای عراق ، ترکیه وآذربایجان مرز مشترک خاکی و آبی دارد که بیشترین آن با566 کیلومتر با کشور ترکیه است.
  • رضا محمدزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی