نیکان ماکو

آنچه که سازمان منطقه آزاد ماکو در عمارت باغچه جوق انجام داده است

رضا محمدزاده | چهارشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۰۹ ب.ظ

   نیکان ماکو :               

سازمان منطقه آزاد ماکو در راستای بهسازی و رفع خطر عمارت باغچه جوق طرحهایی را در این عمارت به اجراء در آورد که هم اکنون عملیات رفع خطر عمارت به پایان رسیده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ماکو، اهمیت حفظ و حراست از این اثر، سازمان منطقه آزاد ماکو را برای اجرای مطالعات فاز اول طرح جامع معماری و استحکام بخش سازه عمارت باغچه جوق ماکو ترغیب کرد. براین اساس قراردادی در آذر ماه سال 93 به مبلغ 980 میلیون ریال منعقد شد که با پیگیرهای صورت گرفته اواخر اردیبهشت سال جاری به اتمام رسید.

با عنایت به نیاز عمارت باغچه جوق برای بهسازی و رفع خطر در بخش‌های مختلف، سازمان منطقه آزاد ماکو با انعقاد قراردادی در بهمن ماه سال گذشته عملیات رفع خطر این عمارت را در دستور کار قرارداد که هم اکنون با صددرصد پیشرفت فیزیکی به اتمام رسیده است.

تاریخ اتمام این عملیات آخر شهریور 94 اعلام شده بود که زودتر از موعد به اجراء درآمد. مبلغ پیش بینی برای این قرار داد یک میلیارد و 455 میلیون ریال می‌باشد.

همچنین برای مدیریت خدمات طرح و کنترل استحکام بخشی عمارت باغچه جوق نیز در اواسط مردادماه امسال قراردادی منعقد شد که قرار است تا پایان آذر 94 به اتمام برسد. مبلغ این قرارداد نیز 243 میلیون و 500 هزار ریال می‌باشد.

هم اکنون مطالعات مرحله دوم طرح جامع مرمت جامع معماری و استحکام بخش سازه کاخ موزه و مطالعات طرح استحکام بخشی سازه‌ای ساختمان آشپزخانه نیز دردستور کار قرار دارد و قرار است این مطالعات که از اواسط مرداد سال جاری با اعتبار یک میلیارد و 398 میلیون ریال به اجرا در آمده و اواخر مهرماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

سازمان منطقه آزاد ماکو تلاش دارد با اتخاذ تدابیر و برنامه‌های منسجم حفاظت از میراث فرهنگی منطقه را در دستور کار قرار دهد و گامی موثر برای حفظ و حراست از این آثار فاخر فرهنگی بردارد.

  • رضا محمدزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی