نیکان ماکو

بازدید گردشگران از آثار تاریخی ماکو ۲۶ درصد افزایش یافت

رضا محمدزاده | چهارشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۰۲ ب.ظ

نیکان ماکو :

شاهین علیزاده  اظهار داشت: در کل بازدید داخلی از آثار تاریخی ماکو نسبت به سال گذشته حدود 26 درصد افزایش را نشان می‌دهد در حالی که بازدید خارجی کاهش 28 درصدی را تجربه کرده است.

وی با اشاره به علت کاهش بازدید خارجی از اماکن ماکو افزود: به نظر می‌رسد موضوع امنیت گردشگری در کشورهای مسیر ایران از جمله کشور همسایه ترکیه عامل اصلی این کاهش است.

علیزاده بیان کرد: بیشترین بازدید از آثار تاریخی کلیسای زور زور و سواحل سد است که یک منطقه تاریخی‏، اغلب تفریحی و گردشگری است و 56 هزار نفر بازدید کننده در سه ماهه اخیر را ثبت کرده است.

وی تصریح کرد: دومین اثر تاریخی قلعه قابان و بافت قدیم ماکو و بناهای قاجاری پردیسان است که قلعه و حمام تاریخی و جاذبه بی بدیل طبیعی سنگ چتری موسوم به قیه یا ساری داش است که با 46 هزار نفر بازدید کننده در سه ماهه اخیر برخوردار بوده است.

فرماندار ماکو گفت: در سه ماهه اخیر کاخ موزه باغچه جوق 36 هزار نفر بازدید کننده داشته که بیشترین کاهش بازدید کننده را این آثار تاریخی به خود اختصاص داده است.تسنیم

  • رضا محمدزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی