نیکان ماکو

نیکان ماکو :

محمد علی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ماکو را برشمرد و اظهار داشت: این منطقه به سبب برخورداری از معافیت‌های مالیاتی و گمرکی جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاری دارد.

وی بروکراسی اداری را از معضلات سرمایه‌گذاری در کشور خواند و گفت: با وجود اینکه بعد از 2 سال از آغاز به کار رسمی منطقه آزاد ماکو هنوز مشکلاتی در زیرساخت‌های آن وجود دارد اما پیچیدگی‌های اداری و دریافت استعلام و مکاتبات با دستگاههای اجرایی اعم از محیط زیست، منابع طبیعی، اداره برق که زمانبر هستند و سبب فرار سرمایه‌گذار می‌شوند در منطقه آزاد ماکو نسبت به دیگر مناطق استان کمتر و آسانتر است.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی نیازمند آب و گاز است و به سبب وجود این نعمات الهی در منطقه آزاد ماکو سرمایه‌گذاری در این زمینه انجام می‌شود.

علی‌پور افزود: رغبت برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی منطقه آزاد ماکو به سبب برخورداری این منطقه از معافیت‌های مالی و قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی اروپا زیاد است.

وی گفت: امید است تا سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌غربی این پروژه آماده بهره‌برداری شود که در این شرایط زمینه اشتغال برای 4 هزار نفر در این صنعت فراهم می‌شود.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی به راه‌اندازی نیروگاه برق با همراهی سرمایه‌گذاران چینی در منطقه آزاد ماکو اشاره و بیان کرد: با اتمام آن امکان صادرات به ترکیه، آذربایجان و ارمنستان فراهم می‌شود.

  • رضا محمدزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی