نیکان ماکو

امام جمعه ماکو:

رضا محمدزاده | جمعه, ۱۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۴:۵۸ ب.ظ

نیکان ماکو :

 

 حجت‌الاسلام ایوب رنجبری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ماکو، به نامه اخیر مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غربی اشاره کرد و اظهار داشت: نگارش این نامه در آستانه حوادث تلخ تروریستی در فرانسه بوده و رهبر انقلاب اسلامی در این نامه مسئله تروریست را از مهم‌ترین دغدغه‌های جهان کنونی عنوان کردند.

وی ادامه داد: در این نامه رهبر انقلاب اسلامی به حمایت ایالات متحده آمریکا و تقویت نیروهای تکفیری داعش اشاره فرمودند و کشورهای ضعیفی همچون، یمن، عراق و سوریه را از جمله مهم‌ترین قربانیان جنایت این گروهک‌ها بیان فرمودند.

امام جمعه ماکو با تاکید  بر اینکه باید مسلمانان نامه مقام معظم رهبری بیش از غربیان مورد بازنگری قرار دهند، افزود: در این نامه بخشی از تاریخ تاسف‌بار و غم‌انگیز مسلمانان در اثر حاکمیت استعمار به تصویر کشیده شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این نامه خطاب به جوانان غربی فرمودند که جوانان باید لایه‌های ظاهری جامعه‌ خود را بشکافند، گره‌ها و کینه‌ها را بیابند و بزدایند و شکاف‌ها را به جای تعمیق، باید ترمیم دهند.

رنجبری به تاکید رهبر انقلاب اسلامی در نامه مبنی بر حرکت عجولانه واکنش‌ها به جنایات تروریست‌ها اشاره فرمودند که موجب افزایش گسست‌های موجود می‌شود.

وی در بخش دوم از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن روز دانشجو در 16 آذرماه، گفت: دانشجویان در طول سال‌های پیروزی انقلاب همواره از نظام انقلاب اسلامی حمایت کرده لذا لازم است اکنون نیز با حفظ آرمان‌نگری در دانشگاه‌ها و افزایش معرفت خویش از اهداف انقلاب اسلامی همواره پشتیبان نظم اسلامی باشند.

امام جمعه ماکو به فرا رسیدن روز بیمه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نقش بیمه در دنیا بسیار مهم و حیاتی بوده لذا باید از این موضوع در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه استفاده کنیم.

این مسئول به فرا رسیدن هفته وقف نیز اشاره کرد و ضمن اهمیت قرار دادن وقف در دین اسلام، اضافه کرد: باید وقف‌های صورت گرفته در جامعه در مسیر اهدافی همچون مدرسه‌سازی، مسجدسازی، ایجاد ورزشگاه‌ها و ایجاد کتابخانه در جامعه باشد.

رنجبری به تشکیل شورای انقلاب فرهنگی در آذرماه سال 57 اشاره کرد و هدف از تشکیل این نهاد را ترویج فرهنگ ناب اسلامی در جامعه عنوان کرد.فارس

  • رضا محمدزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی