نیکان ماکو

منطقه های آزاد دروازه پذیرش سرمایه گذاران در دوران پسابرجام است

رضا محمدزاده | سه شنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۰۶:۱۶ ب.ظ

نیکان ماکو : معاون اقتصادی و برنامه ریزی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی روز سه شنبه گفت: منطقه های آزاد بهترین دروازه پذیرش سرمایه گذاری و ورود فناوری های پیشرفته به کشور در دوران پسابرجام است.      

            

به گزارش ایرنا، «محمد معزالدین» در نشست کارگروه تخصصی شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از آمادگی این منطقه ها برای دوران پس از اجرای برجام خبر داد و افزود: ایران می تواند تعامل با دنیا را از طریق منطقه های آزاد دنبال کند. وی ادامه داد: با وجود تحریم های اقتصادی علیه ایران، در دو سال گذشته بیشترین حجم مراجعه سرمایه گذاران به منطقه های آزاد کشور بوده است. معزالدین گفت: بیشتر پروژه های عمرانی در منطقه های آزاد از محل اعتبارات منطقه تامین می شود اما برای تکمیل پروژه ها به توجه بیشتر دولت نیازمندیم. وی اضافه کرد: در بررسی های اولیه روشن شد منطقه های آزاد فاقد طرح جامعند و امروز با تدوین سند راهبردی این منطقه ها به دست بهترین گروه کارشناسی، نخبه، اهل نظر و تجربه مشکل این منطقه ها در سطح کلان حل خواهد شد. معاون اقتصادی و برنامه ریزی مناطق آزاد در این نشست از نمایندگان عضو کارگروه شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی خواست با تعامل و همکاری بیشتر برای رفع هر چه زودتر چالش های موجود بر سر راه این منطقه ها بکوشند. وی تاکید کرد «برای رفع مشکل ها و آسیب های مناطق آزاد دست همکاری را به سوی صاحبنظران و نمایندگان نهادهای عضو شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دراز کرده ایم». نشست کارگروه تخصصی شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با محور «بررسی گزارش آسیب شناسی مناطق آزاد تجاری- صنعتی» برگزار شد. ایران هفت منطقه آزاد تجاری- صنعتی شامل کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو  و نیز 64 منطقه ویژه اقتصادی دارد. بررسی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و مقایسه آن با هدف آغازین برای راه اندازی آنها در بیش از یک دهه گذشته نشان می دهد برخی هدف های مورد نظر در این منطقه ها تحقق نیافته و به توجه مسئولان نیازمند است.

  • رضا محمدزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی